زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“دولت هیچ کاری برای رهایی گروگانها انجام نداده است”

“دولت هیچ کاری برای رهایی گروگانها انجام نداده است”

author avatar
30 Mar 2015 - 17:23
“دولت هیچ کاری برای رهایی گروگانها انجام نداده است”
author avatar
30 Mar 2015 - 17:23

کابل (پژواک،١٠حمل٩٤): ده ها تن در کابل، از سکوت و بى توجهى حکومت در قبال سرنوشت مسافران ربوده شده و تشديد ناامنى ها در ولايت غزنى ابراز نگرانى نمودند.

٣١ تن از مسافرين موتر ٣٠٣ به تاریخ ٤ حوت سال گذشته، از سوى افراد مسلح در مربوطات ولايت زابل  از مسير کابل- کندهار ربوده شدند.

 مسووليت ربوده شدن اين افراد را تاکنون کسى و گروهى بر عهده نگرفته است.

در گردهمايى که امروز در مقابل ساختمان شوراى ملى در شهر کابل برگزار شد و در آن، حدود ١٥٠ تن از محصلین، فعالین جامعۀ مدنی و فرهنگیان ولایت غزنی و کابل و همچنان برخى اعضاى خانواده هاى ٣١ مسافر ربوده شده شرکت داشتند؛ حکومت و برخی نماینده های مردم غزنی را در ناامنى آن ولايت و بى تفاوتى در رهايى افراد ربوده شده، متهم نمودند.

آنان می گویند تا زمانى که حکومت از سرنوشت مسافران ربوده شده، اطلاعی برای شان ندهد، آنان به حرکت های مدنی و اعتراضات شان ادامه می دهند.

قمر باشندۀ ولایت غور و خانم یکی ازاين افراد ربوده شده، به آژانس خبرى پژاک گفت که شوهرش کراچی ران و نان آور شش تن از اعضای خانواده اش بود.

وی افزود: “٣٦ روز از ربوده شدن شوهرم با ٣٠تن دیگر می گذرد؛ اما دولت هیچ کاری برای رهایی آنان انجام نداده است.”

موصوف از حکومت خواست تا  دررهایی افراد ربوده شده تلاش جدى کند و مسافران شان را سلامت به خانه های شان برگردانده و خانواده های شان را از غم و اندوه خلاص نمایند.

شاه گل یکتن از دانشجویان ولایت غزنی به پژواک گفت که از حکومت ملى مى خواهد تا هرچه زودتر براى رهايى ٣١ فرد ربوده شده دست به کار شود.

او افزود: “درمدت بیش از یک ماه در ٣١ خانه دسترخوان غم هموار است.”

خلیل روفی یکتن از فعالین جامعۀ مدنی گفت: “جای تاسف است که تا کنون رییس جمهور و رییس اجرائیه، حتی یک نشست خبری هم در این خصوص نداشته است.”

تظاهر کنندگان، در اخير اين گردهمايى قطعنامه اى را صادر نمودند که دربخشى از آن آمده است که آنان سکوت و بی توجهی حکومت و نهادهای امنیتی در این زمینه را غیر قابل توجیه دانسته و خواهان اقدام جدی و پاسخگويی مقامات و ارگان های ذیربط در این راستا مى باشند.

در قطعنامه افزوده شده است که آنان نسبت به  تشدید  ناامنی ها  در ولایت غزنی و ناامن شدن مسیر های ارتباطی مرکز غزنی با ولسوالی های این ولایت، شدیدا نگران هستند و خواهان توجه جدی حکومت و نهادهای امنیتی در این رابطه هستند.

آنان سکوت وکلای مردم غزنی در قبال ناامنی ها و مسدود شدن راه های مواصلاتی ولسوالی های غزنی را شرمگین و غیر قابل پذیرش خواندند.

قابل ذکر است که در نشست امروزى ولسى جرگه، حاجی ظاهر قدیر معاون اول اين جرگه، از حکومت خواست تا هرچه زودتر برای رهایی افراد ربوده  شده اقدام صورت گیرد.

این درحالى است که رییس جمهور محمد اشرف غنى، گفته است که گروگان گیری ٣١ مسافر در ولایت زابل، یک توطیه برضد حکومت وحدت ملی می‌باشد.

همچنان به اساس گفته هاى مسوولين امنيتى زابل، جهت رهايى افراد ياد شده، عمليات را آغاز نموده که در آن ٦٠ تن از مخالفين مسلح کشته شده اند.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر