زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“پرونده متهمان قتل فرخنده تا دو هفتۀ دیگر به محکمه فرستاده می شود”

“پرونده متهمان قتل فرخنده تا دو هفتۀ دیگر به محکمه فرستاده می شود”

author avatar
11 Apr 2015 - 17:49
“پرونده متهمان قتل فرخنده تا دو هفتۀ دیگر به محکمه فرستاده می شود”
author avatar
11 Apr 2015 - 17:49

کابل (پژواک،٢٢حمل ٩٤): لوی څارنوالی می گوید که تحقیقات در مورد قتل فرخنده، با پیشرفت هایی همراه بوده است و پرونده متهمان، تا حدود دو هفتۀ دیگر به محکمه فرستاده خواهد شد.

بصیر عزیزی سخنگوی لوی څارنوالی، این موضوع را امروز شنبه در یک نشست خبری در کابل بیان کرد.

وی با بیان اینکه بررسی ها در مورد این قضیه با پیشرفت هایی همراه بوده است، گفت که  در دو روز گذشته، دو فرد دیگر به اتهام نقش داشتن در این جنایت بازداشت شده اند و پرونده همۀ آنها با تکمیل تحقیقات، تا دو هفته دیگر به محکه فرستاده می شود.

وی افزود که تا کنون در پیوند به این رویداد ۴۹ تن بازداشت شده اند که ۱۹ تن آنها کارمندان وزارت داخله و متباقی غیرنظامی می باشند.

عزیزی با بیان اینکه همکاری نزدیک میان څارنوالی و وزارت امور داخله در این مورد وجود دارد، خاطر نشان کرد که در حال حاضر ۱۸ څارنوال مصروف تحقیق از متهمان هستند و نورحبیب جلال سرپرست لوی څارنوالی، بر این پرونده نظارت می کند.

 نامبرده تصریح کرد که تمام گزارش این پرونده، به رئیس جمهور سپرده خواهد شد.

وی گفت: "شواهد و مدارک تازه به اداره لوی څارنوالی مواصلت ورزیده و تعداد دیگری از افراد دخیل در این قضیه نیز شناسایی گردیده اند و نهادهای کشفی بر روی تمام موضوعات به صورت همه جانبه کار می کنند."

بر پایه معلومات نامبرده، تمام متهمان این قضیه، تحت نظارت لوی څارنوالی قرار دارند و برای هر کدام از آنان به کمک وزارت عدلیه و انجمن وکلای مدافع، به صورت رایگان وکیل مدافع تعیين شده است.

موصوف در عین حال، تصریح کرد که این اداره بعد از تکمیل تحقیقات، افرادی را که بیگناه تشخیص داده شوند، آزاد خواهد کرد.

عزیزی گفت که لوی څارنوالی از ستره محکمه می خواهد با وجود اینکه در این پرونده افزون بر نیروهای امنیتی، غیر نظامیان نیز متهم هستند، برای همه آنها یک محکمه با صلاحیت تشکیل شود.

فرخنده٢٧ ساله، ٢٨حوت سال گذشته در مقابل مسجد شاه دوشمشیره کابل، از سوى یک تعداد مردم لت و کوب و به قتل رسید و سپس جسدش از سوى این افراد به آتش کشیده شد.

افراد دخیل در این قضیه ادعا کرده بودند که این دختر جوان، قرآنکریم را آتش زده؛ اما وزارت ارشاد، حج و اوقاف و وزارت امور داخله که این رویداد را بررسی کرده‌اند می‌گویند که قرآنکریم توسط این دختر حریق نشده و وی بیگناه بوده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر