زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“گام های اساسی برای امور صنعتی کشور برداشته نشده است”

“گام های اساسی برای امور صنعتی کشور برداشته نشده است”

author avatar
21 Apr 2015 - 18:27
“گام های اساسی برای امور صنعتی کشور برداشته نشده است”
author avatar
21 Apr 2015 - 18:27

کابل (پژواک، اول ثور ٩٤): عبدالله عبدالله  می گوید که تا کنون برای بخش صنعت کشور، گام های اساسی برداشته نشده؛ اما حکومت وحدت ملی مصمم است که با حمایت از وزارت تجارت و صنایع، در این زمینه اقدام کند.

رئیس اجرایی حکومت، این موضوع را امروز سه شنبه در مراسم معرفی وزیر جدید تجارت و صنایع در کابل بیان کرد.

وی گفت: "همکاری که باید در بخش تشویق صنایع  داخلی صورت بگیرد، (نگرفته) و هنوزهم تقاضای بخش خصوصی در  جای خود باقیست و سهولت هايی را که صنعت کاران به آنها نیاز دارند، در آن قسمت تا هنوز قدم های اساسی برداشته نشده است."

عبدالله افزود با وصف این که حکومت وحدت ملی، این وضعیت را مورد بحث و توجه قرار داده؛ اما کار زیادی در این راستا در پیش است.

ناتوانی حکومت در ارایه خدمات زیربنایی در بخش صنعت کشور، در حالی اعلام می شود که روز گذشته ده ها تن از سرمایه گذاران در اعتراض به نبود حمایت دولت از شرکت های تولیدی، در هرات تظاهرات کردند.

این افراد حکومت را متهم کردند که افزون بر حمایت نکردن از سرمایه گذاری آنان در کشور، موانعی را نیز در این زمینه خلق کرده اند و از جمله قطعات زمین را که برای ایجاد کارخانه های تولیدی دراین ولایت وعده سپرده شده بود، اکنون به چندین برابر قیمت وعده داده شده به فروش می رسانند.

هفته گذشته اعتراض مشابهی در کندهار صورت گرفت و صنعت کاران در این ولایت، در اعتراض به بی توجهی دولت به نیازمندی های خود، دروازه های کارخانه های تولیدی شان را بستند.

اما رئیس اجرایی با اشاره به مشکلات بخش صنعت کشور، خطاب به وزیر تازه تجارت و صنایع گفت: "مردم و حکومت در بدل اعتماد بزرگی که به شما کردند، توقع دارند تا به آنان خدمت کنید."

همایون رسا وزیر تجارت و صنایع نیز در این مراسم وعده سپرد که برنامه های اصلاحی را برای بهبود کارآیی  این وزارت روی دست خواهد گرفت.

وی افزود که یک تیم کارآ را در این وزارت ایجاد و به کمک تاجران و صنعت گران برنامه هایی را اجرا خواهد کرد تا منفعت او به مردم برسد و فاصله بین حکومت و مردم کم شود.

همایون رسا از جمله ۱۶ وزیری است که دو روز پیش از سوی ولسی جرگه مورد تائید قرار گرفتند و امروز مراسم تحلیف خود را با وعده خدمت صادقانه به مردم و کشور، در ارگ ریاست جمهوری بجا آوردند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر