زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک مقدار قرطاسيه به يکعده شاگردان ليسه هاى مهترلام توزيع گرديد

يک مقدار قرطاسيه به يکعده شاگردان ليسه هاى مهترلام توزيع گرديد

author avatar
3 Oct 2015 - 19:10
يک مقدار قرطاسيه به يکعده شاگردان ليسه هاى مهترلام توزيع گرديد
author avatar
3 Oct 2015 - 19:10

کابل (پژواک،١١ میزان ٩٤): يک مقدار قرطاسيه با دوصد عدد بکس مکتب از طرف يک مؤسسه خيريه به يکعده شاگردان ليسه هاى مهترلام مرکز ولايت لغمان توزيع گرديد.

حفيظ الله خالد مسوول مؤسسه بشرى هسکو به آژانس خبرى پژواک گفت که اين کمک از سوى آنها صورت گرفته که به شاگردان بى بضاعت ليسه هاى اناث و ذکور کتب زايى مربوط شهر مهترلام توزيع شده است.

وى افزود در جريان توزيع این مواد، علاوه از هیأت تدریسی هر دو لیسه، تعدادی از ریش سفیدان محل و مولوی عبدالمتین نمایندۀ ریاست معارف ولایت لغمان نیز اشتراک داشت.

او علاوه کرد که بکس و قرطاسیه مکتب برای شاگرادان بی بضاعت و یتیم و ساير شاگردان هر دو لیسه که لست آن قبلا از طرف اداره مکتب تهیه گردیده بود، توزیع گردیده.

هیأت تدریسی آن دو لیسه از مساعدت به موقع موسسۀ بشری هسکو به شاگردان بی بضاعت آن، ابراز امتنان نموده، تقاضا بعمل آورد تا در آینده همچو کمکها برای شاگردان مکاتب ولایت لغمان ادامه یابد.

قابل ذکر است که موسسۀ بشری هسکو که مقر آن در شهر ویانا مرکز اتریش بوده، توسط حفیظ الله خالد و تعدادی دیگری از افغان های مقیم در شهر ویانا تاسیس گردیده و از سال ۲۰۰۲ وقتا فوقتاً برای شاگردان بی بضاعت و یتیم افغان قرطاسیه، بکس مکتب و سایر ضروریات مکتب را مساعدت می نماید.

از سوى ديگر، وزارت معارف به منظور ارتقای سطح تحصیلی فارغان صنوف چهارده تعلیمات تخنیکی و مسلکی ١٢٠ تن را جهت ادامه تحصیل به يک پوهنتون خصوصی در کابل معرفی نمود.

اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف در مراسم عقد قرارداد با رییس پوهنتون خصوصی دنیا گفت که وزارت معارف به کمک مالی بانک جهانی غرض ارتقای سطح تحصیلی برای فارغان انستیتيوت های تعلیمات تخنیکی و مسلکی پروگرام را به نام ووچر (voucher) به راه انداخته است.

موصوف ميگويد: «این قرارداد به  ارزش ٦١٢هزار دالر امریکایی با پوهنتون خصوصی عقد گردید که فارغان یادشده میتوانند در رشته های تجارت، محاسبه و تکنالوژی معلوماتی ادامه تحصیل نمایند."

وى اضافه نمود که برنامه ووچر در نظر دارد به تعداد ١٠٠٠ تن از فارغان ممتاز انستیتيوت های تعلیمات تخنیکی و مسلکی را تحت پوشش قرار دهد و مصرف هر محصل ٥هزار دالر امریکایی بوده که از سوی بانک جهانی پرداخت می گردد.

پروگرام یادشده برای فارغان تعلیمات تخنیکی و مسلکی در رشته های محاسبه، منابع بشری، بانکداری، بیمه، تدارکات، لوجستیک، ولدینگ کاری، برق و سایر رشته های تخصصی تخنیکی زمینه ارتقای تحصیل را فراهم می کند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر