زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معلولان و بازماندگان قربانیان جنگ درتخارخيمه تحصن بر افراشتند

معلولان و بازماندگان قربانیان جنگ درتخارخيمه تحصن بر افراشتند

author avatar
12 Apr 2016 - 22:04
معلولان و بازماندگان قربانیان جنگ درتخارخيمه تحصن بر افراشتند
author avatar
12 Apr 2016 - 22:04

تالقان (پژواک ٢٤حمل ٩٥) : صدها تن ازافراد داراى معلوليت و بازماندگان خانواده‌های قربانیان جنگ در ولايت تخاردر اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود دست به تظاهرات زده وخيمه تحصن برافراشتند.

معترضان که تعداد آنها به  حدود دو هزار نفر می‌رسيدند وشمارى اززنان درميان آنها حضورداشت ، ميگويند که از سه سال به این سو حقوق ماهانه خود را نگرفته‌اند.

آن‌ها درحاليکه علیه حکومت وحدت ملی شعار دادند ، در میدان مرکزی شهر تالقان، مرکز ولایت تخار به رسم اعتراض خیمه تحصن برپا کردند.

ملاجلندريکتن از معترضان معلول که از ولسوالى رستاق به شهرتالقان آمده است به آژانس خبرى پژواک گفت که حقوق خود را ازحکومت ميخواهند .

اوميگويد: ( اگرحقوق معلولان و وارثان شهدا داده نشود،همین جان خیمه می‌زنیم تا  به ما جواب مثبت نداده شود این محل را ترک نمی‌کنيم . )

معترضان مسئولان اداره کار و امور اجتماعی ولایت تخار را متهم به بی‌کفایتی کردند.

آنها ادعا ميکنند که این اداره از چهار سال به این سو به وسیله فردی به عنوان "سرپرست" اداره می‌شود.

درعين حال مقامات محلى اين ولايت مپذيرند که به دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌اند حقوق معلولان و بازماندگان جنگ را بپردازند، اما وعده سپردند که تا یک ماه دیگر حقوق آن‌ها پرداخته خواهند شد.

حبیب‌الله شریفی، رئیس اداره کار و امور اجتماعی تخار، گفت که  به دلیل نبود پول و عدم انتقال به موقع پول به حساب وزارت کار و امور اجتماعی نتوانسته حقوق معلولين وخانواده هاى شهدا را پرداخت کنند .

 رئیس اداره کار و امور اجتماعی تخار گفت که انتقال پول به حساب وزارت کار و امور اجتماعی روند اداری خود را باید طی کند تا به معلولان و وارثان شهدا توزیع شود. به گفته او، این امر وقت گیر است.

براساس آمار رسمی، حدود ده هزارمعلول و بازماندان قربانیان جنگ در ولایت تخار هستند که برای هریک از آن‌ها سالانه مبلغ ۶۰ هزار افغانی پرداخته می‌شود.

تظاهرکنندگان پس از راهپیمایی و برپایی خیمه تحصن در میدان مرکزی شهر تالقان، هشدار دادند که اگر دولت به اعتراض‌های آن‌ها توجه نکند، به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر