زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پدری که دختر خردسالش را به نکاح یک مرد ۵۰ ساله در آورده بود، بازداشت  شد

پدری که دختر خردسالش را به نکاح یک مرد ۵۰ ساله در آورده بود، بازداشت شد

author avatar
30 Jul 2016 - 20:28
پدری که دختر خردسالش را به نکاح یک مرد ۵۰ ساله در آورده بود، بازداشت  شد
author avatar
30 Jul 2016 - 20:28

فيروزکوه (پژواک، ۹ اسد ۹۵): پولیس غور، یک مرد را به اتهام این که دختر شش ساله خود را به نکاح یک مرد ۵۰ ساله در آورده است، بازداشت و پرونده هر دو  را به څارنوالی فرستاد.

سمونيار محمد عظيم وکيلی، سرپرست مديريت مبارزه با جرايم  قوماندانی امنيه غور به آژانس خبری پژواک گفت که عبدالقادر، پدر غریب گل امروز بازداشت شده است.

وی گفت:" ملا عبدالقادر که امروز به قوماندانی امنیه آمده بود، در ابتدا گفت که دخترش اختطاف شده است اما بعد از این که ما در حضورش، با همسایه سابق اش در ولسوالی اوبه هرات تلفونی تماس گرفتیم، اقرار کرد که دخترش را به رضایت خود به نکاح یک مرد کلان سال در آورده است."

وکیلی افزود فردی به نام عبدالظاهر از ولسوالی اوبه گفته است که عبدالقادر در قریه شان ملا امام بوده است و در حالی که شماری از مردم  محل حضور داشتند و با این کارش مخالفت کردند اما او دخترش را به نکاح سید عبدالکریم درآورد.

پولیس غور دو روز قبل اعلام کرد که این فرد را که سن وی ۵۰ سال گفته شده است بنابر شکایت شماری از باشندگان شهر فیروز کوه بازداشت کرده است.

يک باشنده فيروزکوه  که خواست نامش فاش نشود به پژواک گفته بود که سیدعبدالکریم به یک خانه در این شهر می رود و از صاحب خانه می خواهد که به او اجازه دهد تا شب را با دختر خردسالش سپری کند اما شب هنگام زن خانه متوجه می شود که مهمان شان با این دختر خردسال همبستر شده است.

سيد عبدالکريم هنگام بازداشت گفته بود که در ولسوالی اوبه هرات ملا امام مسجد است و همچنان دعا خوانی نیز می کند. به گفته وی، ملاعبدالقادر، حدود سه چهار هفته قبل در حضور ۴۰ تن از باشندگان محل، دخترش غریب گل را به نکاحش در آورده اما تا اکنون با او همبستر نشده است.

داکترنوش آفرين شهاب، از داکتران شفاخانه ولایتی غور به پژواک گفت:" معاينات انجام شده بر این کودک نشان می دهد که کدام آسيب فیزيکی وجسمی برايش نرسيده اما از نگاه روحی دچار ترس و وحشت گرديده است."

سرپرست مدیریت جنایی قوماندانی امنیه غور خاطر نشان کرد که بر مبنای قانون منع خشونت علیه زنان، پدر این کودک مرتکب جرم شده است و به همین دلیل بازداشت و پرونده اش همراه با پرونده سید عبدالکریم به څارنوالی فرستاده شده است.

ملا عبدالقادر به پژواک گفت که از هفت سال پیش در ولسوالی اوبه هرات ملا امام یک مسجد بوده و همزمان چوپانی نیز می کرده است.

وی افزود که بنابر مشکلات اقتصادی دخترش را به نکاح این مرد کلان سال در آورده است.

 نگینه خلیلی غوری، څارنوال رسیدگی به خشونت علیه زنان در څارنوالی استیناف غور گفت که پدر این دختر و شخصی که گفته می شود شوهر این کودک است به اساس ماده ۲۸ قانون منع خشونت علیه زنان بازداشت شده اند و پرونده آنها با جدیت پیگیری می شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر