زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: افغانستان را بايد به يک کشور صادرکننده مبدل کنيم

غنى: افغانستان را بايد به يک کشور صادرکننده مبدل کنيم

author avatar
28 Sep 2016 - 13:31
غنى: افغانستان را بايد به يک کشور صادرکننده مبدل کنيم
author avatar
28 Sep 2016 - 13:31

کابل (پژواک،٧ميزان٩٥): محمداشرف غنى رييس جمهور کشور، از همکارى کامل حکومت با سکتور خصوصى  اطمينان داد؛ اما تاکيد کرد که ذهنيتى که ثروت نتيجۀ دزدى، و حکومت وسيلۀ ممانعت توليد ثروت است، بايد تغيير کند.

وى که امروز در برنامۀ تهدابگذاری شش فابريکۀ توليدی جديد شرکت الکوزی درکابل صحبت مى کرد، گفت که  از زمان تشکيل حکومت وحدت ملى بدينسو، تلاش اين بوده که افغانستان از وابستگى بيرون شده و به يک کشور متحرک و به پاى خود ايستاده، مبدل گردد.

وى با تشکر از سرمايه گذارى شرکت الکوزى و ديگر سرمايه گذاران درکشور گفت که هدف اساسى، اين است که افغانستان به يک کشور صادرکننده مبدل گردد.

اما رييس جمهور افزود: "مشکل ما درگذشته است و يک فلسفه داشتيم که فکرميکنند که ثروت، نتيجه دزدى است و فکر ميکنيم که دولت وسيلۀ ممانعت توليد ثروت است نه وسيله ايجاد ثروت؛ اما اين ذهنيت بايد تغيير کند."

غنى گفت که کلانترين کمپنى هاى دنيا از جمله گوگل و سافت وير، امروز کمپنى هايى است که از مغز سرچشمه گرفته و در افغانستان نيز به تغيير بنيادى ذهنيت نياز است.

موصوف با بيان اينکه مردم از فقر رنج مى برند و چهل درصد مردم  افغانستان، روزانه عايد شان از صد افغانى کمتراست و فقر، بدون تحرک اقتصادى از بين نميرود، گفت که دولت افغانستان تعهد کامل به همکارى با سکتور خصوصى قانونمند وهدفمند دارد.

رييس جمهور کشور، از سکتور خصوصى خواست تا طرح ‌ها و برنامه‌ های دقيق سرمايه گذاری خود را ارايه کنند و حکومت پشتيبانی می کند و مشکلات آنان را رفع خواهد کرد و حکومت دراين راستا اراده مستحکم دارد.

گفتنى است که شرکت الکوزى، امروز شش فابريکۀ موادغذايی، توليد قوطی، مطبعۀ چاپ و دستمال کاغذی را با هزينۀ بیش از ٣٥٠ ميليون دالر تهدابگذارى کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر