زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان بغلان، خواهان برکناری قوماندان امنیه ولسوالی جلگۀ این ولایت شدند

باشندگان بغلان، خواهان برکناری قوماندان امنیه ولسوالی جلگۀ این ولایت شدند

author avatar
10 Apr 2017 - 10:49
باشندگان بغلان، خواهان برکناری قوماندان امنیه ولسوالی جلگۀ این ولایت شدند
author avatar
10 Apr 2017 - 10:49

پلخمری (پژواک، ۲۱ حمل ۹۶): ده  باشندۀ ولايت بغلان طی گردهمایی، قوماندان امنیه ولسوالی جلگۀ این ولایت را متهم به همکاری با قاتلان و قاچاقبران مواد مخدر کرده و خواهان برکناری وى، از سمتش شدند.

معترضان که تعداد شان به یکصد تن می رسید، صبح امروز در مقابل مقام ولایت بغلان تجمع کرده و خواهان برکناری بابه افضل قوماندان امنیه ولسوالی جلگۀ این ولایت شدند.

حاجی محمد الله یک تن از بزرگان ولسوالی جلگه که در میان معترضان حضور داشت، قوماندان امنیه را متهم به معامله گری کرده گفت مدت ۱۵ سال می شود که وی به حیث قوماندان امنیه، ایفای وظیفه می کند؛ اما تاکنون  هيچگونه مفادش به مردم نرسیده است.

وی افزود: "چندین بار مردم، از دست این قوماندان به رهبری پولیس بغلان شکایت کردند و قوماندان امنیه بغلان نیز برای مردم وعده سپرد که قوماندان امنیۀ ولسوالی جلگه را برکنار می کند؛ اما تاکنون کدام اقدامی در این خصوص نکرده اند."

مولوی محمد باقی یک تن دیگر از معترضان گفت: "بابه افضل قوماندان امنیه ولسوالی با قاتلان، راهزنان و قاچاقبران مواد مخدر، همدست است و آنان هر کاری که می کنند، مانع آنان نمی شود و حکم والی و قوماندان امنیه بغلان در ولسوالی نیز چلش ندارد؛ به همین دلیل دفاتر و نهادها در این ولسوالی فعالیت ندارند و این ولسوالی از انکشاف و بازسازی مانده است."

این معترض، قوماندان امنیه جلگه را در قتل مدیر اداری ولسوال جلگه نیز متهم کرده گفت که مدیر اداری ولسوالی، توسط افراد وابسته به قوماندان امنیه کشته شده؛ اما تاکنون پولیس به منظور دستگیری متهمان و سپردن آنان به پنجۀ قانون کدام اقدامی نکرده است.

در اخیر معترضان، هشدار دادند در صورتیکه قوماندان امنیۀ ولسوالی جلگه، برکنار نگردد، مردم علیه آن ایستاده و مسوولیت بعدی به دوش مقام های ولایت بغلان خواهد بود.

اما مل پاسوال اکرام الدین سریع قوماندان امنیه ولایت بغلان، گفت که بحث ها در مورد برکناری قوماندان امنیه ولسوالی جلگه جریان دارد.

وی، با بیان اینکه مشکلات زیادی در چوکات پولیس بغلان وجود دارد گفت: "به همین دلیل ما تلاش داریم که تغییرات مثبت را در پولیس بیاوریم و قانون را بصورت درست تطبیق نمايیم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر