زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نماینده سرمنشی ملل متحد از تطبیق توافقنامه صلح با حزب اسلامی استقبال کرد

نماینده سرمنشی ملل متحد از تطبیق توافقنامه صلح با حزب اسلامی استقبال کرد

author avatar
1 May 2017 - 15:31
نماینده سرمنشی ملل متحد از تطبیق توافقنامه صلح با حزب اسلامی استقبال کرد
author avatar
1 May 2017 - 15:31

کابل (پژواک،١١ثور٩٦): معاون دوم رييس جمهور مى گويد که جامعۀ مدنی، احزاب و شخصیت های مطرح سیاسی، در برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال جاری، توافق نظر دارند.

سرور دانش، اين مطلب را امروز در ديدار با تدامیچی یاماماتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان، اظهار داشت.

درخبرنامه معاونت دوم رياست جمهورى که کاپى آن به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، گفته شده است که دراین دیدار ابتدا معاون رییس جمهور، ازگزارش هايی که اخیرا از سوی دفترنمایندگی سازمان ملل متحد مبنی بر کاهش شکنجه و پیشرفت در مبارزه با فساد اداری ارائه شده است استقبال کرد.

وی گفت که دراین گزارش ها هم نکات مثبت وجود دارد و هم حقایق به صورت صریح و بی پرده مطرح شده است، که توصیه های این گزارش ها از طرف حکومت افغانستان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون رییس جمهور، در مورد تطبیق تفاهمنامه صلح با حزب اسلامیِ به رهبری گلبدین حکمتیار نیز گفت که گام های اولیه در زمینۀ تطبیق این تفاهمنامه برداشته شده است.

وى افزود که موضع آقای حکمتیار در حمایت از دولت افغانستان، ختم جنگ و خشونت، و محکومیت گروه های افراطی چون طالبان و داعش قابل تمجید است.

معاون رییس جمهور در مورد برگزاری انتخابات نیز گفت که حکومت افغانستان به دلایل تأمین شفافیت، جلب اعتماد مردم و تسریع پروسه، به برگزاری انتخابات الکترونیکی تأکید دارد، ولی تاکنون دراین زمینه تصمیم نهایی گرفته نشده است.

دراین دیدار، تدامیچی یاماماتو فرستاده ویژۀ سرمنشی سازمان ملل متحد درافغانستان، از تطبیق توافقنامه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتيار استقبال کرده و بر مالکیت دولت و مردم افغانستان به پروسه انتخابات تأکید کرد.

نماینده خاص ملل متحد در افغانستان، شفافیت و سراسری بودن انتخابات را مهم خوانده گفت که جامعه جهانی از هر سیستم و روشی که حکومت افغانستان برای برگزاری انتخابات در پیش گیرد، حمایت می کند.

وی همچنین افزود که متقاعد شدن همۀ جوانب داخلی افغانستان در استفاده از سیستم و روش برگزاری انتخابات، برای همکاران بین المللی افغانستان نیز اهمیت دارد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر