زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قرارداد ٥٢ پروژه انکشافى به امضا رسيد

قرارداد ٥٢ پروژه انکشافى به امضا رسيد

author avatar
30 May 2017 - 16:49
قرارداد ٥٢ پروژه انکشافى به امضا رسيد
author avatar
30 May 2017 - 16:49

کابل پژواک،٩جوزا ٩٦): با امضاى قرارداد ٥٢ پروژۀ انکشافى مربوط به "برنامه انسجام ساحوی" با شماری از شوراهای انکشافی، بيش از ٣٥٥ هزار تن به شکل مستقيم و غيرمستقيم از مزاياى اين پروژه ها مستفيد خواهندشد.

انجنير نصيراحمد درانی وزير احيا و انکشاف دهات، هنگام امضای اين قراردادها گفت که اين پروژه ها شامل ساخت سربندهای آب، کانال‌ های آبياری، معبرها، ترناب، ديوارهای استنادی، سرک، پل و پلچک می‌باشد و قرار است در ولايت‌ های پکتيا، کابل، لغمان، لوگر، پروان، سمنگان، فارياب، بغلان، غور، کاپيسا، کنر، ننگرهار، غزنی، سرپل، جوزجان و بدخشان عملی شوند.

وى افزودکه ارزش مجموعی اين پروژه‌ها بيش از ١٩٨،٦ ميليون افغانى است که توسط بانک انکشاف آسيایی به اضافه سهم ١٠ درصدی مردم تمويل می‌شود.

درانى علاوه کردکه پروژه‌های اين وزارت در سراسر کشور، به شکل متوازن و بر بنياد عدالت اجتماعی تطبيق می‌شود.

اين مقام بلندپايه وزارت احيا و انکشاف دهات، از شوراهای انکشافی خواست تا بر اساس معيارها و شرايط قرارداد، پروژه‌های يادشده را تطبیق کنند و نيز به تمامی باشند‌گان محلات ‌شان، همه اطلاعات پروژه‌ها را برای شفافيت بيشتر ارائه کنند.

به گفته وزير، در نتيجه تطبيق اين پروژه‌ها، بيش از ١٣٩ هزار روز کارى، براى مردم محل ايجاد مى شود و نيز بيش از ٣٥٥ هزار تن از دهاتيان، به شکل مستقيم و غيرمستقيم از اين پروژه ها مستفيد مى شوند.

در همين حال، قرارداد تطبيق اين پروژه‌ها، با استقبال مردم و مسوولان شوراهای انکشافی رو به رو شده است .

مامور بلال مسوول يکی از شوراهای انکشافی از ولسوالی ازره ولایت لوگر که قرارداد ساخت سرک و ايجاد ديوار استنادی و ساخت بند آب‌رسانی برای قريۀ شان امضا شد، می‌گويد که با ساختن سرکِ آنان، محصولات زراعتی‌شان، زودتر به بازار می‌رسد و از فاسدشدن آن جلوگيری می‌شود.

غلام محی الدین رییس شورای ولسوالی سید خیل ولایت پروان که قرارداد ساخت سرک را امضا کرد گفت: "پروژه ها را خود ما با هیئتى که داریم تطبیق می کنیم، کوشش می کنیم مردم خود ما که به کار نیاز دارند، آنها را در کار این پرژه ها سهیم کنیم."

گفتنی است که در جريان دو و نيم سال گذشته، از طريق برنامه انسجام ساحوی؛ ٧٦٤ قرارداد آبياری، ترانسپورت و جلوگيری از تخريبات سيلاب‌ها به هزينۀ بيش از ٣،٩ ميليارد افغانى، با شرکت ها و شوراهاى انکشافى عقد شده و بيشتر از اين، پروژه ها تکميل و به بهره بردارى سپرده شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر