زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسابقه بايسکلرانى بين دختران در باميان راه اندازى شد

مسابقه بايسکلرانى بين دختران در باميان راه اندازى شد

author avatar
17 Jul 2017 - 14:01
مسابقه بايسکلرانى بين دختران در باميان راه اندازى شد
author avatar
17 Jul 2017 - 14:01

باميان (پژواک،٢٦سرطان٩٦): دختران بايسکلران از سه ولايت کشور، از مرکز باميان تا "بند امير" را به مناسبت هفتۀ بسيج ملى مبارزه عليه مواد مخدر، رکاب زدند.

اين برنامه که به ابتکار وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان، به هدف محو ومبارزه با مواد مخدر واعتياد در باميان راه اندازی شده بود؛ بيش از٢٥دختر از ولايت های کابل هرات و باميان در آن شرکت داشتند.

اين دختران، روز گذشته از مرکز باميان تا بند امير بايسکلرانى نموده و شب را در بند امير سپرى کردند.

جاويد احمد قايم معين پاليسی وزارت مبارزه با مواد مخدر، به خبرنگاران گفت که در آخرين روز کمپاين يک هفته ای مبارزه با مواد مخدر، مسابقه بايسکلرانی بين دختران در يک فاصلۀ طولانی برگزار گرديد.

اوگفت که اين مسابقه، پيام روشن برای معتادين وکسانی که به نحوی درگير مواد مخدرهستند، خواهد داشت.

اين مقام بلندپايۀ وزارت مبارزه با مواد مخدرافزود: "اشخاص سالم مى توانند ورزش نمايند توان و قدرت بدنی داشته باشند و از اين رو، يکی از گزينه های وزارت مبارزه با مواد مخدر در کمپين مبارزه با اين پديده، ورزش بانوان بود که امسال در باميان برگزار گرديد."

بربنياد معلومات موصوف، در افغانستان طبق سروی سال ٢٠١٥  بين سه تا سه و نيم ميليون نفرمعتاد يا متاثر از مواد مخدر مى باشند که در بين آنان ٩٠٠ هزار آن زنان اند.

عبدالصادق صادقی رييس فدراسيون ملی بايسکلرانى افغانستان گفت: "خوشحاليم که برای اولين بار مسابقۀ بسيار عالی وبدون کدام دغدغۀ امنيتی يا مشکلات ديگر، برای بانوان در باميان راه اندازى شد که اين ميتواند باعث رشد بيشتر اين ورزش در سطح ولايات شود."

وی افزودکه اين مسابقه، در مسافتى حدود ٨٠ کيلومتر انجام شد و در نتيجه صديقه صديقی از تيم عقاب باميان، مقام اول و نجلاسخی زاده مقام دوم را از آن خود نمودند.

مريم که از تيم منتخب بايسکل رانی هرات در اين مسابقه شرکت نموده بود به پژواک گفت برای اولين بار است که در مسابقه شرکت نموده، هدفش اول شدن ويا دوم شدن نيست، بلکه ميخواهد ازطريق  ورزش به مواد مخدر "نه" بگويد .

وی افزود: "فضای باميان، صميميت مردم باميان، مهمان نوازی مردم باميان، برايم قابل قدر بوده واين ولايت يکی از ولايت های الگو در سطح کشور مى باشد؛ زيرا در اين ولايت حتی يک بوته از مواد مخدر هم وجود ندارد."

صديقه صديقی برنده اول اين مسابقه گفت که ورزش، زن و مرد ندارد؛ همه بايد ورزش کنند تا در زندگی صحت مند باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر