زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتمر: تعداد گروه هاى  مخالف مسلح دولت سه برابر افزايش يافته است

اتمر: تعداد گروه هاى مخالف مسلح دولت سه برابر افزايش يافته است

author avatar
12 Oct 2017 - 00:00
اتمر: تعداد گروه هاى  مخالف مسلح دولت سه برابر افزايش يافته است
author avatar
12 Oct 2017 - 00:00

 کابل (پژواک، ٢٠ ميزان ٩٦): حنيف اتمر مشاور شوراى امنيت ملى کشور بى اتفاقى سياسى و فساد ادارى را چالشهاى بزرگ خوانده ميگويد که از هر چهار تن مخالف مسلح دولت، يکى آنان خارجى ميباشد.

وى با ذکر اينکه افغانستان برعلاوه موفقيت در عرصۀ جنگ در سياست جهانى نيز موفق شده؛ افزود که در حالى حاضر شمارى گروهاى مخالف مسلح دولت سه برابر افزايش يافته، اما جامعه جهانى تا نابودى اين گروه هاى تروريستى در پهلوى افغانستان خواهد ماند.

 محمد حنيف اتمر در روز اخير سيمينار سه روزه قوماندانان لواهاى سرحدى و زونهاى محلى که از سوى وزارت داخله امروز در کابل برگزار شده بود، گفت که هفت سال قبل ٣٨٠هزار نيروى افغان به حمايت ١٤٠ هزار نيروى خارجى بر ضد چند گروه تروريستى مبارزه مى کرد.

 به گفتۀ وى، در سال ٢٠١٤ بعد از خروج نيروهاى خارجى از افغانستان؛ تعداد گروه هاى مخالف مسلح دولت سه چند افزايش يافته، اما نيروهاى افغان دليرانه عليه آنها مقابله ميکنند.

 وى در مورد تعداد مشخص گروهاى مخالف مسلح جزئيات آرايه نکرد، اما شمارى مقامات دولتى ميگويند که در حال حاضر ٢١ گروه مخالف دولت در کشور فعاليت دارند.

اتمر ميگويد: "از جمله هر چهار مخالف مسلح دولت که نيروهاى ملى عليه آنها جنگ ميکنند؛ يکى آنان خارجى ميباشد."

 وى مى افزايد، شجاعت نيروهاى ملى بر ضد گروه هاى تروريستى سبب کسب اعتبار جامعه جهانى شده و از اين دليل به کمکهاى خود با افغانستان ادامه ميدهد.

 اتمر گفت: "جامعه جهانى در دو مورد فيصله نموده، نخست اينکه تا نابودى گروه هاى  تروريستى در کنار افغانستان ايستاد ميشود و دوم اينکه تا چهار سال آينده با نيروهاى افغان از نگاه مالى و تخنيکى طورى کمک و همکارى ميکنند که آن از خواستهاى افغانها ميباشد."

 وى افزوده، افغانستان نه تنها که در اين فصل جنگ موفقيت کامل بدست آورده، بلکه در سياست خارجى خود نيز به هدف خود رسيد است.

به گفتۀ وى، ثبوت بزرگ عمل متذکره اين است که حالا امريکا و کشورهاى عضو سازمان ناتو به اين نتيجه رسيده که تروريزم يک مثلث شوم ميباشد که در دنيا در حال گسترش است.

 وى افزود: "در يک بخش اين مثلث شوم گروهاى افراطى و تروريستى جهان، در بخش ديگر اقتصاد جنايى، قاچاق انسان و مواد مخدر و بخش سوم آنرا کشورهاى حامى گروهاى تروريستى تشکيل ميدهد که حالا آنها (جامعه جهانى) نيز به اين نتيجه رسيده که اين کشورها نه تنها براى افغانستان بلکه براى جهانيان نيز چالش بزرگ ميباشد."

 وى گفت، افغانستان آن شرط جامعه جهانى را برآورده ساخته که مبارزه جدى عليه گروه هاى مسلح ميباشد، اما شرط دوم که از آروزى ملت افغانستان و جهانيان است هنوز برآورده نه شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر