زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پس از ١٥سال قاضى و څارنوال در ولسوالی دلارام به کار آغاز کردند

پس از ١٥سال قاضى و څارنوال در ولسوالی دلارام به کار آغاز کردند

author avatar
2 Dec 2017 - 17:45
پس از ١٥سال قاضى و څارنوال در ولسوالی دلارام به کار آغاز کردند
author avatar
2 Dec 2017 - 17:45

زرنج (پژواک،١١قوس ٩٦): مقامات محلى در ولايت نيمروز مى گويند که پس از سقوط حکومت طالبان، براى نخستين بار در ولسوالى دلارام اين ولايت، يک قاضى و يک څارنوال به کار آغاز کردند.

قضاوت يار سيد عبدالقيوم کمالی رييس محکمه استيناف ولايت نيمروز گفت که در گذشته، در تشکيل ولسوالى دلارام اين ولايت قاضى وجود نداشت.

وی افزود: "چون ولسوالى دلارام در گذشته مربوط به ولايت فراه مى شد و ازطرف ديگر مشکلات تشکيلاتى وجود داشت، سه ماه قبل من منحيث رييس محکمه استيناف نيمروز، مقرر گرديدم و تشکيل قاضى نيز در ولسوالى دلارام منظور و امروز رسما يک قاضى و يک څارنوال دراين ولسوالى شروع به کار نمودند."

رييس محکمه استيناف ولايت نيمروز گفت که در گذشته مردم اين ولسوالى، مشکلات شان را  در  مرکز ولايت (زرنج) مطرح  و به آن رسيدگى مى شد و هيچگاهى باشندگان ولسوالى جهت رسيدگى به مشکلات شان به طالبان مراجعه نکرده است.

موصوف افزود: "هر کس حق دارد و می تواند که از خدمات قضايی  موثر، عادلانه و قانونی استفاده کنندو قاضی  که در ولسوالى دلارام  مقرر شده يک آدم بسيار پاک، صادق و مخلص است و انشاالله کار خود را با کمال صداقت و عدالت انجام خواهد داد."

رييس محکمه استيناف ولايت نيمروز گفت که در تمامى ولسوالى هاى اين ولايت، قاضى وجود دارد و به مشکلات مردم رسيدگى مى کند.

امروز طى مراسمى، سيدنذير به حيث څارنوال و سيد محسن خالص به حيث قاضى در ولسوالى دلارام شرو ع به کار نمودند.

انجنير محمد سميع والی نيمروز در مراسم معرفی قاضی و څارنوال ولسوالی دلارام گفت که معرفى قاضى و څارنوال، يک گام خوب در راستاى تامين عدالت مى باشد و افراديکه امروز معرفى شدند، طبق قانون به مشکلات مردم رسيدگى خواهند کرد.

نجيب الله حيات ولسوال دلارام گفت که اکنون مردم از مشکلات و مصارفى که جهت حل منازعات و مشکلات به زرنج می آمدند، خلاص شده و موضوعات شان، در ولسوالی حل و فصل خواهد شد.

موصوف افزودکه ولسوالى دلارام از شهر زرنج ٢١٤ کيلومتر دورتر است که نبود قاضى و څارنوال  برای مردم، از جهت رفت و آمد مشکلاتى را به بار مى آورد.

نظر احمدباشنده ولسوالى دلارام گفت که اگر قاضى و څارنوال مطابق قانون و شريعت کارکنند، مردم نيز از انان حمايت مى کنند.

اختر محمد باشنده ديگر ولسوال دلارام گفت که در گذشته، شمارى از باشندگان ولسوالى دعواى حقوقى و غيرحقوقى خود را در شهر زرنج، و برخى هم  نزد طالبان حل و فصل مى کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر