زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى : ضرورت ما حوصلۀ بزرگ سياسى است

غنى : ضرورت ما حوصلۀ بزرگ سياسى است

author avatar
14 Mar 2018 - 14:48
غنى : ضرورت ما حوصلۀ بزرگ سياسى است
author avatar
14 Mar 2018 - 14:48

کابل (پژواک،٢٣حوت ٩٦): محمداشرف غنى رييس جمهورکشور، برضرورت حوصلۀ بزرگ سياسى تاکيد کرده و مى گويد که آغوش سياسی بايد بزرگ باشد؛ چون به هر اندازه که محدود شود، امکانات افغانستان محدود خواهدشد.

رييس جمهور کشور که در مراسم ٢٣مين سالياد عبدالعلى مزارى از رهبران پيشين جهادى درارگ رياست جمهورى صحبت مى کرد گفت که حکومت وحدت ملی، بخاطری ايجاد شده است که نقطۀ وصل باشد، نه نقطۀ فصل؛ فصل تفرقه تمام است.

موصوف افزود که  ايجادحکومت وحدت ملی کار آسان نبود و نيست؛ اما خواست و ضرورت زمان است واميد است که ملت بداندحکومت وحدت ملى؛ اساس صلح، رفاه و ثبات افغانستان را مى گذارد.

او علاوه کرد: "ما ضرورت به درک تحليل گذشته داريم؛ اما تکرار گذشته را اجازه داده نمى توانيم، دردهاى ما راجع به گذشته بايد سد راه ما براى استفاده از حال و آينده باشد، اگر درک تاريخی نداشته باشيم، از درد مردم افغانستان ناآگاه خواهيم بود."

وى گفت: "آغوش سياسی ما بايد بزرگ باشد نه محدود، هرچه خود را محدودتر بسازيم، به همان اندازه امکانات افغانستان را محدودتر مى سازيم، ما با مفکورۀ بزرگ شروع کرديم که چطور بحران هاى ميراثى ٤٠ سال افغانستان را حل کنيم، نه اينکه زيادتر بسيازيم."

رييس جمهور کشور، بر همگرايى بين اقوام تاکيد کرده گفت که زندان جغرافيايى افغانستان مرکزى، در حال شکستن است و هيچ قدرتى بعداز اين نخواهد توانست که افغانستان مرکزى را دوباره به زندان مبدل کند.

ازسويى هم محمدکريم خليلى رييس شوراى عالى صلح، در مراسم امروز از کارنامه هاى عبدالعلى مزارى رهبر پيشين جهادى يادآورى نموده گفت که نياز فعلى کشور است تا از ديدگاه هاى  مزارى استفاده شود.

وى بابيان اينکه وحدت ملی در سایه عدالت اجتماعی، صلح پایدار و نفرت از جنگ، ديدگاه عبدالعلى مزارى بود گفت که به گذشته نبايد فکر شود؛ چون فکرکردن به گذشته، مانع صلح مى شود و بايد گذشته تکرار نشود.

خليلى علاوه کردکه صلح ضرورت جدی کشور است و  در سال پيش رو، گام های جدى تر برای ختم جنگ و کاهش آن برداشته خواهدشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر