زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شاهراه شبرغان- سرپل تا یک و نیم سال دیگر به بهره برداری سپرده می شود

شاهراه شبرغان- سرپل تا یک و نیم سال دیگر به بهره برداری سپرده می شود

author avatar
19 Dec 2018 - 14:46
شاهراه شبرغان- سرپل تا یک و نیم سال دیگر به بهره برداری سپرده می شود
author avatar
19 Dec 2018 - 14:46

شبرغان(پژواک، ۲۸ قوس ۹۷): ریاست فوایدعامه جوزجان، از بازسازی بیش از ۵۱ کیلومتر شاهراه شبرغان- سرپل خبر داده می گوید که در ساخت و قیرریزی این سرک، ۵۷۶ میلیون افغانی هزینه می گردد.

انجنیرعطاءالله کارگر رییس فواید عامه جوزجان، در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که سرک یادشده، به پهنای هفت متر و درازای ۵۱،۳ کیلومتر از بودجه وزارت فواید عامه، تا ١٩ ماه دیگر تکمیل می گردد.

به گفته وی، قیرریزی سرک که عملاً جریان دارد، برای ایجاد سهولت به مردم و راننده گان، ١٠ ایستگاه در دو طرف سرک در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قبلاً در این مسیر یک سرک نیمه پخته وجود داشت؛ اما ساخت سرک یادشده، برای هر دو ولایت جوزجان و سرپل که از منابع طبیعی فراوان برخوردار اند، ممد واقع خواهد شد.

با این حال، شماری از باشنده گان ولایت های جوزجان و سرپل، از قیرریزی این سرک خرسندی می کنند؛ اما از کم عرض بودن سرک شاکی اند.

علی شیر انتظار یک تن از باشنده گان ولایت سرپل گفت: «با اتمام کار ساختمانی شاهراه شبرغان- سرپل، مشکلاتی را که مردم پیش از این در این مسیر داشتند، حل خواهد شد.»

به گفته او، کم عرض بودن این جاده در آینده مشکلاتی را از قبیل افزایش حادثات ترافیکی به همراه خواهد داشت؛ اما بهتر بود که مسئولین در ساخت این جاده مشکل مردم را در نظر می داشتند.

موصوف با ابراز نگرانی گفت که سرک شبرغان – سرپل، کم عرض تر از سرک سابقه قیرریزی می شود.

مریم یوسفی یک تن از باشنده گان شهر شبرغان گفت: «من قبلاً نیز در مسیر سرپل – شبرغان رفت و آمد نموده بودم؛ اما این مشکلات به زودی حل خواهد شد.»

او خاطر نشان کرد که با تکمیل این سرک، امور ترانسپورتی تنظیم خواهد شد و سهولت های بیشتر فراهم می گردد.

سرک شبرغان – سرپل، حدود پانزده سال قبل به صورت نیمه پخته احداث شده بود که با رفت و آمد وسایط نقلیه در سال های اخیر، تخریب و تردد وسایط را با مشکل مواجه ساخته بود.

بر پایه معلومات مسئولان، امور ساختمانی شاهراه جوزجان-سرپل، حدود چهل درصد پیش رفته است.

Views: 12

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر