زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در پروسه صلح حکومت افغانستان نبايد در حاشيه قرار گيرد”

در پروسه صلح حکومت افغانستان نبايد در حاشيه قرار گيرد”

author avatar
5 Apr 2019 - 15:00
در پروسه صلح حکومت افغانستان نبايد در حاشيه قرار گيرد”
author avatar
5 Apr 2019 - 15:00

کابل (پژواک، ۱۶حمل ۹۸): اشتراک کنندگان یک همایش  در کابل، ضمن حمایت از موقف حکومت در گفتگو صلح، تاکید کردند که مالکیت صلح مربوط افغان ها می شود و حکومت وحدت ملی نباید در حاشیه قرار گیرد.

صد ها تن از فعالان مدنی، علما و جوانان امروز ١٦ حمل در همایش در کابل از پروسه صلح حمایت کردند و تحقق صلح و ختم جنگ را از آرزو تمامی افغان ها خواندند.

اشتراک کنندگان در این همایش از موقف و سحنان حمد الله محب مشاور امنیت ملی در قبال صلح افغانستان حمایت کردند و گفتند که موضع گیری وی در گفتگوهای صلح دفاع از ارزش ها و منافع می کشور می باشد.

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان که چندی قبل برای اشتراک در نشست شورای امنیت ملل متحد به امریکا رفته بود، همان زمان در واشنگتن به خبرنگاران گفت بود که زلمی خلیلزاد تلاش می کند که در مذاکرات صلح با طالبان، حکومت افغانستان به حاشیه رانده شود.

اظهارات متذکره محب، ابتدا از سوی جان باس سفیرامریکا درکابل و سپس در امریکا واکنش ها را برانگیخت و برخی رسانه ها اطلاع دادند که وزارت امور خارجه امریکا، حمدالله محب را در مورد این اظهارات احضار نموده است.

ضیاء الرحمن ضیاء یکی از اشتراک کنندگان این همايش گفت که تامین صلح و ختم جنگ خواست هر افغان است و همه افغان ها تشنه صلح اند، اما آنان صلح با عزت و دایمی می خواهند.

وی افزود: "صحبت های مشاور امنیت ملی کشور در امریکا، صبحت های همه افغان و بر اساس منافع ملی کشور بوده و ما همه از آن حمایت می کنیم و میخواهم تا مذاکرات صلح به محوریت افغان ها پیشبرده شود."

او گفت که هیچ کشور و یا فردی اجازه ندارد تا به نمایندگی از مردم افغانستان تصمیم بگیرند، و باید در هر مرحله ای از مذاکرات صلح افغان ها در جریان قرار داده شوند.

مولوی احسان الحق حنفی یکتن از اشتراک کنندگان گفت: "ما صلح دایمی و روشن می خواهم و می خواهم بدانیم تا در مذاکرات صلح چی می گذرد و حکومت وحدت ملی که ممثل اراده مردم افغانستان است باید در سطر مذاکرات قرار داشته باشد."

موصوف می گوید: "اجازه نمی دهیم تا یکبار دیگر با سرنوشت ما بازی صورت بگیرد، وقتی من کشته می شوم و قربانی می دهم، باید همانند که در قربانی دادن برای دفاع از نوامیس ملی پیش قدم استیم در صلح نیز پیش قدم باشیم."

به گفته وی، صلح پایدار و با عزت خواست اساسی افغان ها است و هیچ نوع معامله که دستاوردی یک و نیم دهه را به شمول حقوق زنان قربانی کند، برای مردم قابل قبول نیست.

شکریه قاضی زاده اشتراک کننده دیگر این همایش گفت، حمد الله محب مشاور شورای امنیت ملی از عزت، استقلالیت و منافع ملی کشور دفاع کرده و همه از آن امروز اینجا جمع شده و حمایت می کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر