زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«در برخى ولسوالى ها دسترسی به مساعدت‌ های حقوقی رایگان وجود ندارد»

«در برخى ولسوالى ها دسترسی به مساعدت‌ های حقوقی رایگان وجود ندارد»

author avatar
8 Apr 2019 - 16:56
«در برخى ولسوالى ها دسترسی به مساعدت‌ های حقوقی رایگان وجود ندارد»
author avatar
8 Apr 2019 - 16:56

کابل (پژواک، ۱۹حمل ۹۸): وزير عدليۀ افغانستان که در کنفرانس ملی حل مشکلات در سیستم مدیریت ثبت قضایا صحبت مى کرد، گفت که در برخى ولسوالى ها، دسترسی به مساعدت‌ های حقوقی رایگان وجود ندارد.

کنفرانس سه روزه يادشدۀ امروز در کابل، به اشتراک حدود دو صد تن از مسئولان مرکز و ولايات وزارت عدليه تدوير شد.

عبدالبصیر انور وزیرعدلیه در اين کنفرانس گفت که سیستم مدیریت ثبت قضایا، حدود ده سال قبل از سوی برنامۀ حمایت از سکتور عدلی افغانستان یا "جی اس اس پی"، با داشتن یک بانک معلوماتی آنلاین به منظور پیگیری جریان قضایای جزایی، مدنی و تجارتی در نهادهای عدلی و قضایی از مرحله گرفتاری تا ختم مدت حبس ایجاد گردیده است.

وى، ایجاد شفافیت و پاسخگویی، تنظیم و حراست از معلومات محرم و حساس قضایا، ایجاد هماهنگی نهادهاى عدلی و قضایی، سهولت دسترسی به معلومات برای کارمندان بخش های حقوقی، بهبود تطبیق به موقع و درست قانون در جریان رسیدگی به قضایا و همکاری در بخش های کشفی و جلوگيرى از تقلب را، از مهم ترین اهداف این سیستم خواند.

اما موصوف، دیدگاه هاى مختلف درمورد سيستم مديريت قضايا، تفکيک کردن بين مديريت قضيه و نظارت قضيه، نبود ستراتيژى مديريت و جريان قضايا، معلومات نادرست و بى موقع و ميکانيزم هاى ناکافى تضمين کيفيت را، از چالش هاى موجود در اين سيستم خواند.

همچنان او افزود: "انتظار داشتیم تا این سیستم را در تمامی ولایات فعال بسازیم؛ اما بنا بر مشکلات تخنیکی و تشکیلاتی، متاسفانه تا به حال در چندین ولایت فعال نشده است، ولى تلاش داریم تا امسال تمامی ولایات را در این سیستم وصل سازیم."

وى گفت که در کنفرانس يادشده، روى راه حل هاى اين مشکلات بحث و گفتگو خواهد شد و از پيشنهادهاى اشتراک کننده گان کنفرانس، براى استفاده موثر اين سيستم استفاده خواهد شد.

شاه ولی عطایی رییس پلان و پالیسی وزارت عدلیه گفت که از ایجاد این سیستم، تا حال نزديک به ٧٩ هزار قضيه حقوقى و بيش از پنج هزار قضيه مدنى ثبت اين سيستم شده است.

او گفت: "ما در این کنفرانس ملی، پیرامون شناسایی راه حل بهتر استفاده از این سیستم و همچنین راه حل برای رسیدگی به چالش ها و مشکلاتى که فرا راه این سیستم وجود دارد، برای سه روز خواهیم پرداخت."

 نبود مساعدت هاى حقوقى رايگان

وزیر عدلیه در این نشست، نگرانی اش را از نبود مساعدت هاى حقوقى رایگان در سطح ولسوالی‌ ها بیان نمود؛ اما مشخص نکرد که در چه تعداد ولسوالى ها اين مشکل وجود دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر