زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جنرال دوستم: درشمال بايد عمليات گسترده تصفيوى آغاز گردد

جنرال دوستم: درشمال بايد عمليات گسترده تصفيوى آغاز گردد

author avatar
28 Jan 2020 - 14:00
جنرال دوستم: درشمال بايد عمليات گسترده تصفيوى آغاز گردد
author avatar
28 Jan 2020 - 14:00

 

 شبرغان(پژواک، ٨ دلو ٩٨):جنرال دوستم معاون اول رياست جمهورى در ديدارش با مشاورامنيت ملى وهيات همراهش درولايت جوزجان درمورد وخامت وضعيت امنيتى شمال کشوربحث نموده ، خواستارعمليات نظامى گسترده گرديد.

حمد الله محب مشاور شوراى امنيت ملى وعبدالمتين بيک رييس ارگان هاى محل، صبح امروز به شهر شبرغان رسيد و حوالى پس از ظهر با جنرال دوستم در اقامتگاهش ديدار و روی مسایل مربوط امنیتى شمال کشورصحبت کردند.

دوستم در دقايق اول بازديدش به هيات متذکره گفت که وضعيت امنيتى در شمال رو به وخامت است، ايجاب مى کند که براى جلوگيرى از گسترش ناامنى ها و نفوذ بيشتر مخالفين مسلح، عمليات هاى ويژه تصفيوى راه اندازى شود.

اين درحاليست که دراين برنامه براى خبرنگاران اجازه داده نشد تا پیرامون آنچه که در این دیدار و نشست بین دو طرف تبادل افکار صورت میگیرد، تداخل داشته باشند.

 ازسوى هم در اعلاميۀ خبرى دفتر مطبوعاتى مشاور شوراى امنيت ملى آمده است که حمد الله محب قبل از ظهر امروز با مقامات نظامی و ملکی در شبرغان مرکز جوزجان روی بهبود وضعیت امنیتی و مشکلات آن‌ها بحث و تبادل نظر کرد.

به نقل از خبرنامه، لطف الله عزيزى والى جوزجان گفته است:” طالبان تاسیسات عام‌المنفعه چون مراکز صحی، مکاتب و سایر نهاد‌های که خدمات‌ ارایه می‌کنند را مورد هدف حملات‌شان قرار می‌دهند که سبب عدم توسعه اقتصادی و مختل شدن زندگی مردم می‌گردد.”

وی همچنان اظهار داشت، راه‌های مواصلاتی، منابع فراوان طبيعی و وجود مرزهای خارجی در جوزجان باعث شده که فعالیت و تحرکات دشمن در این منطقه افزایش یابد.

در این جلسه مسوولین امنیتی ضمن خواست‌ها و پیشنهادات شان به مشاور امنیت ملی گفتند که با طالبان، تروریستان خارجی نیز شامل می‌باشد و نیاز است در برابر آن‌ها عملیات تصفیوی آغاز گردد.

به نقل از خبرنامه، مشاور امنیت ملی به مسوولین ملکی و نظامی جوزجان گفت:” فعالیت‌های خویش را در برابر ترورستان تسریع بخشیده و خود را مطمین سازند که از سر و مال مردم دفاع می نمایند. “

در همین‌حال وی با در نظرداشت هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بیان داشت که به همکاری های مردم بیشتر تمرکز صورت گیرد.

موصوف افزود:” تروریستان به افغان‌ها و افغانستان متعلق نبوده و باید دوباره آن‌ها را نزد باداران‌شان فرستاد. “

وی همچنان تاکید کرد که تحرکات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت‌های شمال افزایش می‌یابد چرا که این ساحات برای دولت اهمیت و ارزش خاص دارد.

در اخیر مشاور امنیت ملی اظهار داشت که جهت بهبود امنیت، پیشنهادات و خواست‌های‌شان را با مرکز شریک خواهد ساخت.

این در حالیست که پس از ورود حمدالله محب به شهر شبرغان، وضعیت عادی شهر به هم خورده و برای افرادی که برای رفع نیازمندی های لازمه در اطراف ساختمان ولایت گشت و گذار میکنند اجازه رفت و آمد داده نمیشود.طوریکه به کارمندان ولایت نیز اجازه ورود به محدوده ولایت داده نمى شد.

Views: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر