زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

علاقمنمدى دختران جوزجانى به بازى شطرنج رو به افزايش است

علاقمنمدى دختران جوزجانى به بازى شطرنج رو به افزايش است

author avatar
5 Mar 2020 - 16:03
علاقمنمدى دختران جوزجانى به بازى شطرنج رو به افزايش است
author avatar
5 Mar 2020 - 16:03

شبرغان(پژواک،١٥حوت٩٨): مسئولان فدراسيون شطرنج در جوزجان مى گويند که علاقه مندى دختران به اين ورزش درآن ولايت در حال افزايش است، که اين تحول براى آيندۀ شطرنج افغانستان اميدوارکننده مى باشد.

داکترعبدالسمیع  صدیقی مسئول فدراسیون شطرنج ولایت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که در حال حاضر، ١٣٠ مرد و هفتاد زن عضويت اين فدراسيون را دارند.

وی افزود: "علاقمندی بانوان برای مشارکت در این ورزش دماغی، با گذشت هر روز بیشترمى شود و ما اکنون به کمیت پنجاه تن در دو کورس در مرکز آموزش لنکن و لیسه افغان تُرک داریم."

همچنان به گفتۀ او، به همکارى مالکين يکى از رستورانت هاى زنان، در شهر شبرغان نيز يک کورس آموزشى شطرنج ايجاد شده که ٢٠ دختر  توسط خودش تدريس مى شوند. 

موصوف افزود: "افزايش علاقه مندى دختران به شطرنج، آيندۀ شطرنج کشور را اميدوار کننده ساخته است، ما از اين بابت خرسند هستيم."

صدیقی گفت که ورزشکاران فدراسیون شطرنج ولایت جوزجان، درسطح کشور در مسابقات زیادی شرکت کرده اند و دستاوردهای خوبی را نایل آمده اند.

موصوف افزود: "بیشترین تمرینات شطرنج در محدوده آمریت المپیک صورت میگیرد که اعضای فدراسیون، عصر هر روز دراین محل گردآمده تحت نظراستادان مجرب، امور ورزشی شانرا پیش میبرند."

دراین حال، برخی از بانوان میگویند که برای پیشبرد امور این ورزش فکری و دماغی، زمینه خوبتر به آنها مساعد است و آنها با علاقمندی فراوان مصروف اجرای تمرینات این بازی در شهرشبرغان اند.

نوریه احمدی یکی از دختران شطرنج باز درشبرغان به پژواک، گفت: "ابتدا برای مشارکت در این ورزش علاقمند نبودم، فکر می کردم یک بازی خسته کن است، ولی وقتی به آن دقت کردم در یافتم که خیلی یک بازی دلچسپ است."

وی خاطرنشان ساخت که ازسه ماه به اينطرف، به این ورزش رو آورده و امکانات خوب براى تمرين آنها وجود دارد و هر روز، تمرینات مى داشته باشند .

احمدی گفت: "همانطوریکه بدن انسان برای سلامتی به ورزش فزیکی ضرورت دارد، ذهن انسان نیز برای بارور شدن به صیقل ضرورت دارد و این بازی برای رشد فکری انسان ها، دارای اهمیت فراوان است."

همچنان سمیرا سرفراز محمدی یکتن ديگر از شطرنج بازان گفت: "برای ما شرایط خیلی خوب ازلحاظ امنیتی مساعد است؛ تا از فرصت های موجود استفاده نماییم و ذهن خود را درقسمت این بازی پرورش دهیم، ما شامل یک تیم مشترک استیم که همه بانوان درآن بسیج اند، که توسط یک آموزگاررهنمایی میشویم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر