زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان شهرشبرغان: در پروسۀ توزیع نان خشک به مستحقین فساد وجود دارد

باشندگان شهرشبرغان: در پروسۀ توزیع نان خشک به مستحقین فساد وجود دارد

author avatar
17 May 2020 - 15:38
باشندگان شهرشبرغان: در پروسۀ توزیع نان خشک به مستحقین فساد وجود دارد
author avatar
17 May 2020 - 15:38

شبرغان(پژواک، ۲۸ ثور ۹۹): برخی ازباشنده گان شهرشبرغان در گردهمایی اعتراضی مدعی اند که عده یی از قریه داران نام آنها را ازلست مستحقین توزیع نان خشک  حذف کرده وسهمیه ى آنها را به اقارب و نزدیکان شان میدهند.

رحیمه زنی که درعقب دروازۀ ساختمان ولایت جوزجان، درجمع ده هاتن اززنان معترض دیگرنشسته بود، به آژانس خبری پژواک گفت :« درابتدا درلستی که ازجانب قریه دار و ملا امام منطقه ما تهیه شده بود شامل بودم ولی بعداً از لست حذف شدم، من مستحق این پروسه استم چون شوهرم مرد ناتوان و معتاد است و نان آوری ندارم .»

وی این عمل قریه دار شان را بی انصافی خوانده اضافه کرد، حداقل با گرفتن ده قرص نان می تواند برای خود و خانواده  اش توشه یی فراهم کند و با آن روزگار خود را سپرى کنند.

نامبرده افزود :« قبلاً نیز شامل پروسۀ توزیع کمک های مقام ولایت بودم و یکبار برایم مواد نیزتوزیع کردند ولی اینبارقریه دار نامم را ازلست خط زده و سهمیه مرا به اقارب خود داده است اين موضوع نشان می دهد که در این پروسه فساد وجود دارد.»

این زن میگوید که اکنون ورقه عرض بدست دارد  تا به والی ولایت ارایه کرده  و درزمینه خواستار بررسی موضوع و تامين عدالت شده است.

یک خانم دیگر باشنده شهر شبرغان که در جمع معترضین قرار داشت ونخواست نامش ذکرگردد نیز شکایت دارد که نامش در لست مستحقین توزیع نان خشک شامل نشده است.

اما عبدالقادر مالیه  معاون و سرپرست ولایت جوزجان می گوید :«درزمینه توزیع نا عادلانه نان خشک و زیرپا نمودن مقررات تا کنون برای ما کسی شکایتی نیاورده است.»

او گفت که درپروسه توزیع نان خشک، نماینده گان ریاست سارنوالی، شورای ولایتی،جامعه مدنی، قوماندانی امنیه،شهرداری و ولایت شامل است.

وی افزود :« اگر بدانیم که پروسه به شکل درست پیش نمی رود تصمیم اتخاذ می گردد و با فرد متخلف مطابق به مقررات برخورد صورت میگیرد.»

دراین حال محمد رسول  آخندزاده  فعال جامعه مدنی میگوید :« ما میدانیم که درپروسه توزیع نان خشک مشکل وجود دارد ولی این مشکلات درحدی نیست که حق کسی پا مال شده باشد.»

او گفت که درروز های نخست دو نانوایی درقسمت وزن نان خشک تخلف نموده بودند که با شکایت نهادهای مدنی این مشکل حل گردید.

وی علاوه کرد :« پروسه نظارت از توزیع نان خشک همه روزه توسط ما و برخی از مسنوبین ادارات دولتی ادامه دارد و درصورت بروز مشکل ما آنرا رفع میکنیم.»

درعين حال انجنیرمحمد حسین صالح شاروال شهرشبرغان به پژواک گفت که  درحال حاضر پروسه توزیع نان خشک به ۱۰۴۴۵ خانواده درشهرشبرغان ادامه دارد.

وی تصریح کرد که اين پروسه خوب پیش میرود و تلاش دارند با اضافه نمودن چهارنانوایی  برخی ازمستحقین دیگررا نیز شامل پروسه شوند.

موصوف خاطرنشان ساخت :« احتمال دارد مشکلات خورد و ریزه درتوزیع نان خشک به مستخقین بروز کند ولی ما آنرا حل می کنیم و نمیخواهیم تا حق هیچ خانواده دراین راستا تلف شود.»

پروسه توزیع نان خشک که ده روزپیش درشهرشبرغان آغاز گردید تا یکماه دیگر به خانواده های نیازمند ادامه خواهد داشت.

Views: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر