زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صحت عامه: حکیم الکوزی بايد بازداشت و مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار گيرد

وزارت صحت عامه: حکیم الکوزی بايد بازداشت و مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار گيرد

author avatar
10 Jun 2020 - 15:19
وزارت صحت عامه: حکیم الکوزی بايد بازداشت و مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار گيرد
author avatar
10 Jun 2020 - 15:19

کابل (پژواک، ۲۱ جوزا ۹۹): وزارت صحت عامه می گوید که طی یک مکتوب رسمی از وزارت امور داخله خواسته است تا حکیم الکوزی را بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه که امروز در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد، گفت که نتيجه آزمایش ها نشان داده است که در ترکيب دوا خودساخته اى حکیم الکوزی برای درمان ویروس کرونا، از انواع مواد مخدر استفاده شده است.

وی، با تاکید افزود که محصول متذکره، هیچ گونه مؤثریت در درمان بیماران کوید– ۱۹ ندارد؛ اما استفاده آن سبب اعتیاد افراد می شود.

موصوف، با بیان این که کمیته ساینس شامل همکاران ملی و بین المللی هم خواستار متوقف شدن فعالیت الکوزی شده اند، گفت: «موضوع را به جلسه کابیینه نیز شریک کردم و رئیس جمهور هدایت داد که در این خصوص اجراآتی صورت بگیرد که از لحاظ حقوقی و مسلکی قابل قبول باشد.»

او تصریح کرد که به همین دلیل دیروز طی مکتوب رسمی از وزارت داخله خواسته است که فعالیت حکیم الکوزی را متوقف، خودش را بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.

محمد الکوزی مشهور به حکیم الکوزی ادعا دارد که «واکسین ویروس کرونا» را تهیه کرده است، وی از مدتی به این سو در شهر کابل این دارو را به مردم توزیع می کند.

وی همچنان به تازگی در هرات نیز یک نمایندگی باز کرده که در مراکز توزیع این دارو همه روزه صف طولانی از مردم بسته می شود که نگرانی از شیوع بیش تر ویروس کرونا را میان شهروندان به وجود آورده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، در مورد مواصلت مکتوب وزارت صحت عامه و بازداشت حکیم الکوزی معلومات بیش تر ارائه نکرد؛ ولی گفت: «اگر به مرجع مربوطه ما رسیده باشد، اقدام می شود.»

سخنگوی وزارت امور داخله، روز گذشته به پژواک گفته بود که تاکنون رسماً از آنها درخواست بازداشت حکیم الکوزی نشده است، هرگاه درخواست رسمی شود، پولیس به صورت فوری وارد عمل می شود.

از سوی هم سرپرست وزارت صحت عامه، می گوید: «ویروس کرونا، بر هفته ها و ماه ها نه، بلکه این بیماری به یک مدت طولانی با ما خواهد بود و باید توصیه های وزارت صحت عامه را جدی در نظر بگیریم.»

عثمانی، از شهروندان خواست که بخاطر جلوگیری از مصاب شدن به کوید – ۱۹، پوشیدن ماسک، شستن مکرر دستان با آب و صابون، مراعت کردن فاصله اجتماعی، حفظ الصحه شخصی و اجتماعی را جدی رعایت کنند.

وی، در پاسخ به پرسشی در مورد اخذ پول از خریطه های پلاستیکی برای گذاشتن اجساد مصاب شدگان به ویروس کرونا و شستن مریض مبتلا به این بیماری، گفت که پس از ارزیابی در این خصوص پاسخ ارائه خواهد کرد.

انتشار ویروس بیماری کرونا در افغانستان درحال سرعت است و تا امروز در تمام کشور ۲۲۱۴۳ تن به اين ویروس کرونا مبتلا شده، ۴۰۵ تن فوت کرده و ۲۹۷۵ تن ديگر پس از ابتلا به ویروس کرونا، دوبارصحت ياب شده اند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر