زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضين بردروازۀ سفارت پاکستان درکابل رنگ سرخ پاشيدند

معترضين بردروازۀ سفارت پاکستان درکابل رنگ سرخ پاشيدند

author avatar
18 Jul 2020 - 15:23
معترضين بردروازۀ سفارت پاکستان درکابل رنگ سرخ پاشيدند
author avatar
18 Jul 2020 - 15:23

کابل(پژواک،۲۸سرطان۹۹):شمارى از جوانان در اعتراض به راکت پراگنی ها در ولایت کنر، امروز در مقابل سفارت پاکستان در شهر کابل تجمع کرده و به دروازه این سفارت رنگ سرخ پاشیدند. 

به اساس گزارش ها در نتیجۀ‌ راکت‌ پراگنی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولسوالی سرکانی و شهر اسعدآباد، مرکز ولایت کنر به غیرنظامیان تلفات وارد شده است. رسانه‌ها تلفات غیرنظامیان در این راکت‌پراکنی‌ها را حدود ۱۰ تن گزارش کرده اند.

درخبرنامه اى "حزب همبستگی" که کاپی آن ، در دسترس آژانس خبری پژواک قرارگرفته آمده است که امروز (۲۸ اسد) جمعی از جوانان دختر و پسرمربوط به حزب همبستگی درمقابل سفارت پاکستان در کابل به تجمع اعتراض دست زدند.

منبع می نویسد:«این جوانان در اعتر اض به راکت‌پراگنی اخیر ارتش تروریست ‌پرور و جنایتکار پاکستان  بر ولسوالی سرکانی و شهر اسعدآباد مرکز کنر که باعث کشته و زخمی شدن نزدیک به ۲۰ هموطن بی‌دفاع ما گردید، بر درب و لوحه سفارت پاکستان رنگ سرخ پاشیدند.»

منبع می نویسد که در این تجمع اعتراضی شعارهایی: «مرگ بر آی‌ اس‌ آی!» «کشتار مردم ما توسط دولت پاکستان جنایت است!» «مرگ بر مزدوران حلقه به‌گوش پاکستان!» «انتقام خون هموطنان خود را از نوکران افغانی پاکستان می‌گیریم!» «دست حامیان طالبان و داعش از کشور ما کوتاه ‌باد!»از سوی معترضان سر داده شدند.

در خبرنامه همچنان نوشته شده است :« این جوانان، عکس‌های مولوی فضل‌الرحمن، عمران خان و فیض حمید، رییس سازمان آی ‌اس ‌آی –به ‌مثابه یکی ازحامیان همیشه گی خونریزی و جنگ در افغانستان- را به آتش کشیدند تا نفرت و انزجار شان را از حامیان و پدران اصلی خونخواران تنظیم‌های طالبی، داعشی و جاسوسان تکنوکرات پاکستان ابراز نمایند.»

این درحالی است که وزارت خارجه‌ کشور دیروز۲۷ سرطان،  گفته بود که از طریق سفارت پاکستان در کابل و نیز سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، «مراتب اعتراض و تأثر عمیق دولت افغانستان» را در مورد راکت‌پراگنی‌های قوای پاکستان، به مقام‌های ارشد وزارت خارجه‌ آن کشور ابراز کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر