زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانو جرگه سرپرست د افغانستان بانک را به څارنوالی معرفی می کند

مشرانو جرگه سرپرست د افغانستان بانک را به څارنوالی معرفی می کند

author avatar
20 Jul 2020 - 14:48
مشرانو جرگه سرپرست د افغانستان بانک را به څارنوالی معرفی می کند
author avatar
20 Jul 2020 - 14:48

کابل(پژواک،۳۰سرطان ۹۹): کمیسیون سمع شکایات مشرانوجرگه، اجمل احمدی سرپرست د افغانستان بانک را در پیوند به برکناری شماری از کارمندان این بانک به لوی څارنوالی معرفی می کند.

این در حالی است که به گفتۀ اعضای مشرانو جرگه، هفده قضیۀ دیگری که این جرگه به لوی څارنوالی محول نموده، تا حال بررسی نشده است.

اجمل احمدی سرپرست د افغانستان بانک، اخیراً وحیدالله نوشیرمعاون اول و محمد قسیم رحیمی معاون دوم و سه کارمند دیگر این بانک را به دلیل «دست داشتن در فساد» ازوظايف شان برکنار و به منسوبین امنیتی بانک وظیفه داده بود تا کارمندان برکنار شده را اجازه داخل شدن به بانک را ندهند.

این اقدام احمدی با واکنش ها رو به رو شد و مجلسین شورای ملی این عملکرد سرپرست د افغانستان بانک را خلاف قانون و اصول خواندند.

زلمی زابلی رییس کمیسیون سمع شکایات مشرانو جرگه امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که اجمل احمدی در یک و نیم ماه گذشته که به عنوان سرپرست د افغانستان بانک معرفی شده به عزل و نصب های فراقانونی در بانک مرکزی دست زده و شماری از کارمندان با تجربه و بلند پایه این بانک را بی جهت از کار برکنار کرده است.

او برخورد احمدی را با معاونین و کارمندان بانک «وحشیانه و حیوانی»خواند و افزود:«کمیسیون فیصله کرد تا احمدی را امروز طی نامه رسمی به دلیل برخورد غیر اصولی و غیر قانونی با کارمندان، به څارنوالی معرفی می کند.»

به گفته اى موصوف این موضوع با اعضای دیگر این جرگه نیز شریک شده و آنها نیز از این فیصله حمایت کرده اند.

وی همچنان در نشست امروز این جرگه گفت، احمدی زمانی که به عنوان سرپرست وزارت صنعت و تجارت کار می کرد، ۲۱ تن از کارمندان آن وزارت را نیز از کار برکنار کرده بود، اما ۲۰ تن آنها از سوی کمیسیون اصلاحات اداری به دلیل این که خلاف قانون برکنار شده بودند، دوباره در بست های مشابه همان اداره تقرر حاصل کردند.

او می گوید که احمدی خلاف قانون، کارمندان را به خانه اش می طلبد و آنها را هشدار میدهد که از بلند کردن صدای شان دست بکشند؛ زیرا کسی صدای آنها را نمی شنود، چون رییس جمهور دوست نزدیک او می باشد.

پژواک تلاش کرد تا در ديدگاه سخنگوی د افغانستان بانک را بدست بياورد، اما  با وجود تماس هاى مکررجواب را دریافت نکرد.

زلمی زابلی در پاسخ به سوالی در نشست خبری امروز گفت:«کمیسیون قبلا قیومی [سرپرست پیشین وزارت مالیه و مشاور رییس جمهور در امور زیربناها] را نیز به څارنوالی معرفی کرده بود، اما دلیل این که چرا تاکنون او مورد بازجویی قرار نگرفته است معلومات نداریم، در جلسه قبلی که وزیر عدلیه و معاون لوی څارنوالی حضور داشت، این موضوع را شریک کردم و معاون لوی څارنوالی تعهد کردکه این قضیه را به شکل جدی تعقیب می کند.»

زابلی همچنان گفت که لوی څارنوالی نه تنها قضیه قیومی را بررسی نکرده است، بل در۱۷ مورد دیگر که از سوی این کمیسیون غرض بازجویی فرستاده شده بود نیز تاکنون اجراات نکرده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر