زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«برای جلوگیری از موج دوم کرونا توصیه های صحی را در ایام عید جدی بگیرید»

«برای جلوگیری از موج دوم کرونا توصیه های صحی را در ایام عید جدی بگیرید»

author avatar
23 Jul 2020 - 15:02
«برای جلوگیری از موج دوم کرونا توصیه های صحی را در ایام عید جدی بگیرید»
author avatar
23 Jul 2020 - 15:02

کابل(پژواک،۲ اسد ۹۹):مسوولان وزارت های صحت عامه و ارشاد، حج و اوقاف می گویند که در ایام عید قربان مردم به توصیه ها صحی توجه کنند تا مانند عید گذشته مبتلایان به ویروس کرونا افزایش پیدا نکند.

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه امروز در یک نشست خبری مشترک با عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفت :«خدا راشکر گزاریم که در شرایط فعلی در وضعیت بهتر قرار داریم، فیصدی معاینات و مراجعه مبتلایان به مراکز صحی در حال کاهش است، اما باید متوجه باشیم تا اشتباهی که در عید فطر داشتیم در این عید تکرار نشود.»

او می گوید که دو هفته بعد از عید سعید فطر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به یک باره گی افزایش یافت و دلیل آن حضور در تجمعات، رفت و آمد مردم به خانه های یک دیگر و عدم توجه به توصیه های صحی بود.

وی افزود:«خواهش ما از مردم این است که هنوز هم ما در حال بحران قرار داریم، مردم توصیه های صحی را در نظر داشته باشند، از بغل کشی، دست دادن، رفت و آمد و شرکت در تجمعات خود داری بکنند و از ماسک استفاده کرده و دست های شان را با آب و صابون بشویند تا نه تنها که از موج دوم ویروس کرونا جلوگیری شود، بل وضعیت فعلی نیز تحت کنترول در آورده شود.»

او در خطاب به مردم گفت:«اگر ما توصیه ها صحی را مراعات نکنیم، بعد از عید شاهد پُر شدن دوباره شفاخانه ها خواهیم بود.»

به گفته موصوف، در امریکا، هندوستان، برازیل و ایران موج تازه کرونا گسترش پیدا کرده است و باید دقت بیشتر شود تا افغانستان دچار چنین مشکل نشود.

وی از مردم خواست تا حین قربانی از دست کش استفاده بکنند و گوشت را درست پخته بکنند و همچنان تلاش نمایند تا برای جلوگیری از امراض دیگر چون تب گانگو از تماس با حیوانات خودداری کنند.

سرپرست وزارت صحت عامه می گوید که برعلاوه دو شفاخانه کووید - نزده در کابل در چند شفاخانه دیگرکابل نیز بخش های رسیده گی به مریضان ویروس کرونا ایجاد شده و تلاش ها جریان دارد تا تمام مراکز صحی در مرکز و ولایات تجهیز شوند تا در صورت آمدن موج تازه این ویروس آماده گی ها وجود داشته باشد.

عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف نیز به توجه مردم به توصیه های وزارت صحت عامه تاکید کرد و گفت که این توصیه هاصدای مشترک منبر و داکتر است.

وی از مردم خواست تا در ایام عید قربان از رفت و آمد جلوگیری نمایند، حین نماز خواند فاصله دومتری را مراعات کنند و در وقت قربانی از دستکش استفاده کنند.

او در خطاب به مردم گفت:«از عید گذشته باید درس بگیریم، بی پروایی مردم در عید گذشته سبب شد که اکثریت مردم مصاب شوند، بهتر است که در عید قربان توصیه ها را در نظر داشته باشیم تا از موج تازه این ویروس در امان بمانیم.»

منیب افزود:«هر شهروند مکلف است که از خود شروع بکند و دیگران را نیز مکلف بسازد تا به توصیه های صحی توجه کنند، توجه به توصیه های صحی می تواند ضامن صحتمندی و سلامتی مان باشد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر