زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم جنوب شرق ضمن انتقاد بر شورای مصالحه، خواستار آتش بس و آغاز گفتگوهای صلح شدند

مردم جنوب شرق ضمن انتقاد بر شورای مصالحه، خواستار آتش بس و آغاز گفتگوهای صلح شدند

author avatar
2 Sep 2020 - 17:00
مردم جنوب شرق ضمن انتقاد بر شورای مصالحه، خواستار آتش بس و آغاز گفتگوهای صلح شدند
author avatar
2 Sep 2020 - 17:00

کابل (پژواک،۱۲سنبله ۹۹): کمیسیون عالی مردمی زون جنوب شرق کشور، ضمن انتقاد بر ترکیب شورای عالی مصالحه ملی، خواستار آغاز هر چه زودتر گفتگوهای بین الافغانی و تامین آتش بس در کشور از حکومت و طالبان شد.

همچنان این کمیسیون می گوید که اگردر ترکیب هیات و شورای رهبری مصالحه ملی به مردم این زون توجه نشود، دست به حرکت های مدنی می زنند.  

رييس جمهور محمد اشرف غنى شب نهم اسد طى فرمانى، اعضاى ۴۶ نفرى شوراى عالى مصالحۀ ملى را اعلام کرد، اما نه تنها که این فهرست با مخالفت برخی سیاسیون قرار گرفت، داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه نیز گفت که تشکیل این شورا از صلاحیت های او بوده و ایجاب صدور فرمان رییس جمهور را نمی کند.  

کمیسیون عالی مردمی زون جنوب شرق که متشکل از باشنده گان ولایات پکتیا، پکتیکا، میدان وردک، لوگر، خوست و غزنی می باشد، امروز در یک نشستی در کابل که حدود دو صد تن در آن شرکت کرده بودند، ضمن انتقاد بر تشکیل شورای عالی مصالحه ملی و هیات مذاکره کننده، خواهان حضور کدرهای این زون در روند صلح شدند.

قابل ذکر است که در نشست امروز مولوی عبدالحکیم منیب وزیر پیشین ارشاد، حج و اوقاف، نجم الدین سیاس رهبر روند انکشاف ملی، شماری نماینده گان مردم لوگر، میدان وردک، پکتیا، خوست و پکتیکا در ولسی جرگه،  برخى از جنرالان متقاعد نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و بازمانده گان قربانیان ملکی و نظامی نیز حضور داشتند.

اخترمحمد طاهری رییس شورای ولایتی میدان وردک ضمن انتقاد بر تشکیل شورای عالی مصالحه ملی و هیات مذاکره کننده دولت افغانستان گفت که روند صلح افغانستان از خط اصلی اش منحرف گرديده و به یک پروژه مبدل شده و هر کس در تلاش است که افراد وابسته به خود را در این پروژه دخیل سازد.

وی افزود:«ایجاد موانع همه روزه در این روند برخوردهای سلیقه ای با پروسه صلح است.»

او می گوید که باشنده گان زون جنوب شرق برای تامین صلح سرتاسری در کشور آماده هر نوع قربانی می باشند.

خالد مومند نماینده مردم لوگر در ولسی جرگه که در نشست امروز حضور داشت نیز بر تشکیل هیات مذاکره کننده انتقاد کرد و گفت که نماینده گان زون جنوب شرق در این هیات و شورای رهبری مصالحه ملی حضور ندارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر