زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی وکلا: هیأت دولت برای گفتگوهای صلح همه شمول نمی باشد

برخی وکلا: هیأت دولت برای گفتگوهای صلح همه شمول نمی باشد

author avatar
14 Sep 2020 - 15:32
برخی وکلا: هیأت دولت برای گفتگوهای صلح همه شمول نمی باشد
author avatar
14 Sep 2020 - 15:32

کابل (پژواک،۲۴سنبله ۹۹): ولسی جرگه از گفتگوهای صلح استقبال نمود و برانعطاف پذیری دو طرف تاکید کرد، اما برخی اعضای جرگه می گویند ، هیأتی که دولت برای این گفتگوهای تعیین نموده همه شمول نمی باشد.

گفتگوهای صلح میان هیأت های دولت افغانستان و طالبان در ۲۲ سنبله ۱۳۹۹ در قطر آغاز شده است.

بلقیس روشن نماینده مردم فراه در این جرگه ضمن استقبال از آغاز گفتگوهای صلح، گفت:« هیأت دولت افغانستان هرگز از همه مردم نماینده گی کرده نمی تواند و از درد مردم بی خبر اند.»

او بدون ارایه جزییات گفت که اعضای هیأت دولت افغانستان متشکل از نماینده گان احزاب سیاسی و حکومت هستند و نماینده گی از مردم افغانستان نمی کنند.

فریده حمیدی نماینده مردم نیمروز در این جرگه نیز گفت افرادی که در این گفتگوها به نماینده گی از دولت افغانستان شرکت کرده اند، نماینده گان احزاب سیاسی و حکومت می باشند.

او می گوید که در ترکیب هیأت چند عضو شورای ملی که حضور دارد، به نماینده گی از آدرس های دیگر معرفی شده اند.  

میررحمان رحمانی رییس ولسی جرگه در مورد گفت :«ما به اساس در خواست رییس جمهور پنج تن را معرفی کردیم اما بعدا تالار تصمیم گرفت که  در مذاکرات شرکت نمی کنیم و آنچه در پروسه صلح بالای آن بحث می شود جرگه بعدا روی آن تصمیم خواهد گرفت.»

شماری از اعضای جرگه در این گفتگوها به آتش بس و همچنان انعطاف طرف ها تاکید کردند.

حلیمه صدف کریمی نماینده مردم جوزجان در این جرگه ضمن استقبال از آغاز مذاکرات گفت:«مذاکرات بدون آتش بس بی معنی است و کاهش خشونت درد را دوا نمی کند.»

فدا محمد الفت صالح نماینده مردم کابل در این جرگه گفت:«طرفین انعطاف پذیر باشند، صبر و شکیبایی داشته باشند، حقوق سیاسی، مدنی، اجتماعی، تحصیلی و حقوق زنان نادیده گرفته نشود و باید جامعه جهانی در کنار مردم افغانستان قرار داشته باشد.»

شماری از اعضای دیگراین جرگه نیز از این روند حمایت کردند و اظهار امیدواری نمودند تا این مذاکرات نتیجه مثبت در پی داشته باشد.

میر رحمان رحمانی رییس ولسی جرگه  گفت که این جرگه از آغاز صلح بین نمایندگان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان استقبال می ‌کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر