زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اشتراک کنندگان يک نشست در باميان خواستار اعلام فورى آتش بس شدند

اشتراک کنندگان يک نشست در باميان خواستار اعلام فورى آتش بس شدند

author avatar
7 Oct 2020 - 17:20
اشتراک کنندگان يک نشست در باميان خواستار اعلام فورى آتش بس شدند
author avatar
7 Oct 2020 - 17:20

باميان(پژواک، ١٦ ميزان ٩٩): ده ها تن از باشنده گان ولايت هاى بامیان، دایکندی، غور، غزنی، میدان وردک و پروان، در ولایت بامیان جمع شده و طى يک نشست، خواستار کاهش خشونت و آتش بس دايمى شدند.

تعداد آن ها که به بيش از ١٢٠ تن مى رسيد، در اين گردهمايى از هئیت مذاکره کنندۀ صلح خواهان کاهش خشونت و آتش بس دایمی شدند.

این برنامه ازسوی نهاد اصلاح با همکاری نهاد برابری برای صلح و دموکراسی افغانستان، در مرکز بامیان دایر شد.

شیلا قیومی هماهنگ کننده نهاد برابری برای صلح و دموکراسی افغانستان گفت که دیدگاه و خواسته های باشنده های مناطق مرکزی را با گروه طالبان، حکومت افغانستان و سفارتخانه های خارجی شریک می سازند.

به گفتۀ وى در این گفتمان، نماینده های ولایات مناطق مرکزی افغانستان؛ از نا امنی، قتل، شکنجه، گرفتن مالیه، محکمه صحرایی، نقض حقوق بشر و آزار و اذیت افراد ملکی از سوی گروه های  طرف هاى درگير و افراد مسلح غیر مسئول شکایت داشتند.

موصوف افزود که اشتراک کنندگان اين گفتمان، از هیئت هاى گفتگو کننده صلح می خواهند که آتش بس دایمی را هرچه زودتر اعلام نمایند.

از سويی هم، مقامات محلی بامیان، صلح را نیاز جامعه میدانند و می گویند در صورتى که امنیت باشد، مردم می توانند به تمام آرمان های خود دست یابند.

مولوی عتیق الله عتیق معاون اداری و مالی ولایت بامیان گفت که قتل و کشتار، بدترین عملى می باشد که از سوی گروه مخالف و افراد مسلح غیرمسئول صورت می گیرد و همچنان گروه هايی که مردم ملکی را به قتل می رسانند و هیچ گونه توجهى ندارند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر