زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«برخی نامزد وزرا دوسیه های فساد دارند و بین آنان و شماری از وکلا معامله شده است»

«برخی نامزد وزرا دوسیه های فساد دارند و بین آنان و شماری از وکلا معامله شده است»

author avatar
19 Oct 2020 - 16:06
«برخی نامزد وزرا دوسیه های فساد دارند و بین آنان و شماری از وکلا معامله شده است»
author avatar
19 Oct 2020 - 16:06

کابل (پژواک، ۲۸ میزان ۹۹): برخی اعضای ولسی جرگه که تاکید بر شفافیت در رای دادن به نامزد وزرا دارند، مدعی اند که معامله ها بین برخی وکلا و نامزد وزرا درحالی شده است که تعدادی از نامزد وزرا، دوسیه های فساد نیز دارند.

قرار است روز چهارشنبه هفته جاری (۳۰ میزان)، نامزد وزرا از سوی رئیس جمهور محمد اشرف غنی، برای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی شوند.

گل احمد کمین نماینده مردم کندهار در ولسی جرگه، در نشست امروز این جرگه بدون گرفتن نام کسی گفت که همه روزه از سوی برخی وکلا برای نامزد وزرا، مهمانی ها برگزار می شود؛ در حالیکه در گذشته این کار را نامزد وزرا می کردند.

وی افزود: «در میان نامزد وزرا، کسانی هم وجود دارند که دوسیۀ فساد دارند، اسناد تحصیلی شان مشکل دارد، دو پاسپورته استند؛ اما شماری از وکلا، به آنها وعده رای دادن را می دهند، هر وکیل فکر جدا دارد و هر کدام جداگانه در مورد آنها تصمیم خواهد گرفت، از یک طرف بالای شانه نامزد وزرا، چپن می اندازند و از سوی دیگر، در داخل تالار از آنها انتقاد می کنند.»

او بدون گرفتن نام، برخی اعضای این جرگه را به معامله متهم کرد و گفت که شماری از نامزد وزراء به وکلا تعهد کرده اند که در صورت کسب رای اعتماد، افراد شانرا در پست های مهم مقرر می کنند.

کمین از اعضای جرگه خواست تا به قوم، سمت، حزب و معامله رای ندهند، بل به شایستگی و لیاقت یک نامزد وزیر رای بدهند.

به گفتۀ موصوف، تا کنون هیچ نامزد وزیری در مهمانی هایی که شده است، برنامه های کاری شان را ارایه نکرده اند.

زهرا توخی زابلی نماینده مردم زابل در این جرگه نیز گفت که شماری از نامزد وزرا، به برخی وکلا وعده داده اند که افراد آنها را در صورت کسب رای اعتماد، در پست های عایداتی مقرر می کنند.

او نیز از اعضای جرگه خواست تا در رای دادن به نامزد وزرا، لیاقت و شایستگی را در نظر داشته باشند، نه حزب، قوم و سمت.

  سایره شریف نماینده مردم خوست در ولسی جرگه نیز گفت که شماری از نامزد وزرا، دوسیه های فساد دارند و اسناد تحصیلی شان نیز مشکل دارد.

او مدعی شد که شماری از وکلا برای نامزدان مهمانی هایی را ترتیب می دهند و نامزدان به خاطر گرفتن رای اعتماد اعضای جرگه، تن به معامله می دهند و این امر سبب نگرانی همه شده است.

خالد اسد نماینده مردم پکتیکا نیز گفت که شماری از نامزد وزرا، دوسیه های فساد دارند و باید اعضای جرگه تن به معامله ندهند و به کسانی راى بدهند که توانایی و لیاقت کار داشته باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر