زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

[my_news_ticker]
ولسی جرگه: اسناد تحصیلی ده نامزد وزیر و رئیس مشکوک است

ولسی جرگه: اسناد تحصیلی ده نامزد وزیر و رئیس مشکوک است

author avatar
4 Nov 2020 - 16:32
ولسی جرگه: اسناد تحصیلی ده نامزد وزیر و رئیس مشکوک است
author avatar
4 Nov 2020 - 16:32

کابل (پژواک،۱۴عقرب۹۹): ولسى جرگه مى گويد که ازجمع ٢٤ نامزد وزارت و رياست عمومى، تاکنون تایيدى سند ليسانس دو تن، سند صنف دوازدهم سه تن و اسناد ليسانس وصنف دوازدهم پنج تن را دريافت نکرده است. 

رئیس جمهور، بعد از حدود هشت ماه از تشکیل حکومت، در ۳۰ میزان سال روان، ۲۲ نامزد وزیر و نامزدان ریاست عمومی امنیت ملی و د افغانستان بانک را برای کسب رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی کرد.

هیات اداری ولسی جرگه، قبلا گفته بود که پنج کمیسیون دایمی جرگه، موظف شده تا در مدت یک هفته اسناد نامزدان یادشده را بررسی کنند.

امیرگل شاهین رئیس کمیسیون امور دینی، فرهنگی، معارف و تحصیلات عالی ولسی جرگه، امروز در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که در نتیجه بررسی اسناد تحصیلی نامزدان، اسناد تحصیلی ده تن آنها «مشکوک» می باشد.

او افزود که کمیسیون، موضوع را به حکومت اطلاع داده است تا بررسی ها در این مورد تکمیل شود.

کاپی یک مکتوب کمیسیون امور دینی، فرهنگی، معارف و تحصیلات عالی ولسی جرگه نشان می دهد که تاکنون، تاییدی سند لیسانس احمد ضیاء سراج نامزد ریاست عمومی امنیت ملی و نثار احمد غوریانی نامزد وزیر صنعت و تجارت، تاییدی سند صنف داوزدهم حسینه صافی نامزد وزیر امور زنان، محب الله صمیم نامزد وزیر سرحدات و قبایل و بشیراحمد ته ینج نامزد وزیر کار و امور اجتماعی به این کمیسیون مواصلت نکرده است.

همچنان در مکتوب آمده است که تایید سند صنف دوزادهم و لیساس معصومه خاوری نامزد وزیر مخابرات، قدرت الله ذکی نامزد وزیر ترانسپورت، اجمل احمدی نامزد ریاست د افغانستان بانک، نورالرحمان اخلاقی نامزد وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان و نجیب الله یمین نامزد وزیر فوایدعامه ارایه نشده است.

در مکتوب، از ریاست امور پارلمانی و تقنینی ولسی جرگه خواسته شده است تا موضوع یاد شده را جهت اجراآت بعدی به ریاست عمومی امنیت ملی ارسال نماید؛ تا در رابطه به اسناد دوره های تعلیمی و تحصیلی ذوات متذکره، از طریق خویش اجراآت نماید.

به گفتۀ شاهین، در صورتی که اسناد تحصیلی هر نامزد وزارت و ریاست مستقل مشکل داشته باشد، برای همان نامزد صندوق رای گذاشته نخواهد شد و حکومت مکلف است که در عوض آنها کسان دیگری را به معرفی بگیرد.

وى افزود در صورتی که تا روز سه شنبه هفتۀ آینده، اسناد لازم از سوی نامزدان یادشده به کمیسیون ارایه نشود، کمیسیون در مورد فیصلۀ نهایی را اعلام خواهد کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر