زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

گروپ کاری و دادخواهی جوانان برای صلح در فاریاب ایجاد شد

گروپ کاری و دادخواهی جوانان برای صلح در فاریاب ایجاد شد

author avatar
5 Nov 2020 - 16:42
گروپ کاری و دادخواهی جوانان برای صلح در فاریاب ایجاد شد
author avatar
5 Nov 2020 - 16:42

میمنه (پژواک،۱۵عقرب۹۹): گروپ کاری و دادخواهی جوانان برای صلح، به همکاری مالی و تخنیکی دفتر ولایتی سازمان ملل متحد در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب ایجاد گردید.

 احمد یما فکران مسِول ولایتی دفتر یوناما در فاریاب گفت که یوناما، هر آن پروسهِ  ای را که منجر به صلح شود حمایت می کند و به همن منظور، برنامه سه روزهِ را به منظور انسجام جوانان برگزار کرده، که در آن ۴۲ تن از ۱۴ ولسوالی به شمول ۱۴ دختر و ۲۸ تن از فعالین جوانان و نهاد های مرتبط، شرکت دارند.

فکران افزود که هدف اساسی برگزاری این برنامه، آوردن جوانان در زیر یک چتر و تقویت دیدگاه آنان می باشد؛ تا بتوانند از حقوق و وجایب شان دفاع کنند  و در مورد حل منازعات، صلح و امنیت نقش داشته باشند.

وی افزود که از جمع ۷۰ جوان، ۲۵ نفر گروپ تخنیکی وتماس انتخاب شدند که آنان، تا دو هفته پیشنویس اولین رهنمود فعالیت شانرا آماده نموده طی یک نشست، با صدور قطعنامه اى اعلام جوجودیت خواهند کرد.

 مسئول ولایتی یوناما همچنان گفت که گروپ کاری و دادخواهی جوانان برای صلح، پس از اعلام موجودیت با نهاد های جوانان در سایر ولایات، معینیت امور جوانان و نماینده دایمی جوانان در سازمان ملل معرفی می شوند.

نقیب الله فایق والی فاریاب، از ایجاد گروه کاری و دادخواهی جوانان استبقال کرده گفت که حکومت و همه جوانانی که در ساحه دولت و طالبان زندگی می کنند، صلح میخواهند؛ «اما مشکل اصلی در جای دیگریست که میکوشند مردم را بکشند».

 فایق از جوانان خواست  تا دیدگاه های شانرا گردآوری نموده برای تامین صلح، از هر طریق ممکن صدا بلند نموده به گوش جهانیان برسانند.

 وی همچنان از یوناما خواست تا نظریات و دیدگاه های جوانان را، به طرف های درگیر جنگ وسیله شوند.

والی فاریاب، به واقعه پوهنتون کابل اشاره نموده گفت: «مذاکره دوحه نتیجه ندارد. معلوم نیست مذاکره است یا آزمایش از بین بردن مردم؟ جنایت در افغانستان به اوجش رسیده، هیچ کس در مساجد، مدارس، مکاتب، پوهنتون، زایشگاه، بازار و مراسم جنازه مصئون نیست، پیش از مذاکره دست امریکا را قطع کردند تا در حملات علیه طالبان شرکت نکند، جنگ ادامه خواهد یافت. یکماه آینده، خونین ترین روز ها خواهد بود، باید جوانان سکوت را بشکنند و فریاد بکشند تا جهان متوجه و طرف های منازعه را وادار به صلح نمایند.»

 رحمت الله ادیب و سید بسم الله دو تن از شرکت کننده گان برنامه، ضمن حمایت از ایجاد گروپ کاری و دادخواهی جوانان برای صلح گفتند که در جریان سه روز برنامه، روی مسائل مهم و بنیادی مربوط به جوانان و همچنان به ارتباط امنیت داخلی و خارجی افغانستان، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

Views: 25

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر