زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت خارجۀ کشور با سفارت پاکستان در مورد حل مشکلات ويزه صحبت کرد

وزارت خارجۀ کشور با سفارت پاکستان در مورد حل مشکلات ويزه صحبت کرد

author avatar
9 Nov 2020 - 15:17
وزارت خارجۀ کشور با سفارت پاکستان در مورد حل مشکلات ويزه صحبت کرد
author avatar
9 Nov 2020 - 15:17

کابل (پژواک، ١٩عقرب٩٩): صحبت در مورد حل مشکلات در صدور ويزۀ پاکستان، درحالى ميان وزارت خارجۀ کشور و سفارت پاکستان صورت گرفت که معاون اول رئيس جمهور کشور گفته است که طى يک هفته، طرح مدیریت امنیتی متقاضیان و مدیریت جمع آوری پاسپورت و تنظیم نوبت را به عهده خواهد گرفت.

درخبرنامۀ مطبوعاتى وزارت  امور خارجه  که امروز به دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که میرویس ناب معین سیاسی وزارت امور خارجه، عصر ديروز با منصور احمد خان سفیر پاکستان مقیم کابل، پیرامون رفع مشکلات صدور ویزه برای شهروندان افغان از طریق ویدیوکنفرانس صحبت کرد.

منبع افزوده است که ناب، از همکاری های پاکستان با افغانستان به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا سپاسگزاری کرده و پیرامون مشکلات موجود در راستای صدور ویزۀ پاکستان به شهروندان افغان، با هم صحبت نمودند.

در ادامۀ خبرنامه آمده است که معين وزارت خارجه، طرح ها و دیدگاه ها را برای رفع مشکلات فعلی متقاضیان ویزه، با سفیر پاکستان در میان گذاشت.

منصور احمد خان سفير پاکستان، صدور ویزه برای شهروندان افغانستان را در راستای تقویت مناسبات و گسترش روابط مردم با مردم مهم خوانده، پیرامون برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت سفارت پاکستان در کابل به هدف رسیدگی به این مشکل، به معین سیاسی وزارت امور خارجه معلومات داد و ابراز امیدواری کردند که با اجرای این برنامه ها، مشکلات موجود پایان یابد.

بربنياد معلومات خبرنامه، در پایان تماس، معین وزارت امور خارجه با اشاره به توضیحات و معلومات منصور خان، رسیده گی به این مشکل را پیرامون تقویت و گسترش مناسبات میان مردم و دولت دو کشور مهم ارزیابی کرده، ابراز امیدواری کردند که وزارت امور خارجه در مشورت با سفارت پاکستان، در روشنایی موضوعات مطرح شده در این تماس، راه حل های معقول را برای پایان دادن به مشکلات موجود پیدا کنند.

گفتنى است که در پى کاهش واقعات مثبت کرونا که پاکستان بارديگر پروسۀ صدورويزه به افغانها را آغاز کرد، ازدحام متقاضيان سبب ايجاد مشکلات گرديد، که در نتيجه در شهر جلال اباد ١٢ زن تلف شدند.

 

به همين گونه برخى از متقاضيان ويزه درکابل نيز چند مرتبه درمقابل سفارت پاکستان درکابل، تجمع اعتراضى نمودند.

هرچند  صدور ويزۀ پاکستان به شهروندان افغانستان رايگان است؛ اما امرالله صالح معاون اول رئيس جمهور، روز گذشته گفته بود که کميشن کاران اخذ ويزه پاکستان به متقاضيان، روزانه حدود ١٠٠ هزار دالر از مردم به دست مى آورند.

صالح افزوده است: "طرح برای نظم آوردن برای متقاضیان اخذ ویزۀ کشور پاکستان تکمیل است. منتظر استیم که سفارت پاکستان، سقف ویزه را معلوم کند. اکنون نیز میدانیم که کدام حلقات، ویزه را از مجانی به کمیشن کاری تبدیل کرده اند."

ازسويى هم، روز گذشته در گزارش شش ونیم امنيتى، گفته شده است که سفارت جمهوری اسلامی پاکستان، سقف ویزه هایی را که در روز اجرا می نمایند، به وزارت خارجۀ افغانستان رسما مشخص کرده است.

صالح گفته است: "در کمتر از یک هفته، طرح مدیریت امنیتی متقاضیان و مدیریت جمع آوری پاسپورت و تنظیم نوبت را به عهده خواهیم گرفت. مردم ما نباید به خاطر ویزای هیچ کشور، تحقیر شوند و کرامت انسانی شان صدمه ببیند."

به گفتۀ وى، جزئیات طرح را با وزارت خارجۀ افغانستان شریک خواهد ساخت؛ تا در تطبیق آن، با سفارت پاکستان هماهنگی صورت گیرد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر