زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دالر برای تداوی مريضان از کشور بيرون برده می‌شود”

“سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دالر برای تداوی مريضان از کشور بيرون برده می‌شود”

author avatar
12 Nov 2020 - 16:13
“سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دالر برای تداوی مريضان از کشور بيرون برده می‌شود”
author avatar
12 Nov 2020 - 16:13

کابل (پژواک، ۲۲ عقرب ۹۹): نامزد وزیر صحت عامه، در مراسم افتتاح کار احداث یک مهمان خانه، برای داکترانی که از بیرون کشور برای آموزش داکتران به افغانستان می‌آیند، گفت که سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دالر برای تداوی مريضان از افغانستان، بیرون برده می‌شود.

احمد جواد عثمانی نامزد وزیر و سرپرست وزارت صحت عامه که در مراسم افتتاح این پروژه حضور داشت، گفت که هزینه مجموعی این پروژه، ۱۱۰ میلیون افغانی می‌شود که از سوی اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهورى، پرداخت می‌گردد.

وی افزود که این مهمان خانه‌، در چهار طبقه مجهز با تمام امکانات در محوطه شفاخانۀ وزیر محمد اکبرخان در شهرکابل ساخته می‌شود.

موصوف گفت که هدف از ایجاد این مهمان‌خانه، فراهم سازی جای بودوباش برای داکتران افغان است که از بیرون کشور، برای خدمت به افغانستان می‌آیند.

عثمانی، در ادامه به مصارف ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون  دالر از سوی شهروندان کشور برای تداوی به بیرون از افغانستان اشاره کرد و علاوه کرد: «ما در تلاش استیم تا با استفاده از داکتران افغان که در بیرون از کشور تحصیل نموده و علاقه‌مند خدمت به سکتور صحت افغانستان هستند، کیفیت خدمات صحی را افزایش دهیم؛ تا از رفتن مردم به بیرون از کشور جهت تداوی جلوگیری صورت گیرد.»

سرپرست وزارت صحت عامه،  بر بهبود خدمات صحی در کشور تاکید کرده و گفت قرار است که سه شفاخانه در کابل و یک تعداد از شفاخانه های ولایات، به گونۀ زون وار از لحاظ امکانات و کیفیت خدمات مجهز گردد؛ تا عملیات های پیچیده در این شفاخانه ها صورت گیرد.

او همچنان گفت که قرار است جهت بلند بردن کیفیت خدمات تشخیصیه، با سکتور خصوصی براى سرمایه گذاری در این راستا تفاهم صورت گیرد؛ تا کیفیت خدمات تشخیص در کشور بلند برده شود.

وی، در ادامه سخنانش از دو راهکار مهم در جهت بهبود خدمات شفاخانه‌ها نام برده و افزود: «انکشاف پلان عاجل شفاخانه ها و دادن اختیارات بیش‌تر به شفاخانه ها برای رفع کاستی ها، از جمله دو راهکار مهم برای بلند بردن کیفیت خدمات شفاخانه ها می‌باشد.»

به گفته وی، قرار است  که «پلان چارچوب پالیسی تحول شفاخانه ها» که مطابق به مودل بانک جهانی ترتیب شده است، در مراکز صحی کشور نیز تطبیق گردد.

نامزد وزیر صحت عامه، از افزایش ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در کشور نیز خبرداده و از مردم خواست تا برای جلوگیری از ویروس کرونا توصیه های صحی را رعایت نمایند.

قابل ذکر است که آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در افغانستان، ۴۲۶۰۹  واقعۀ مثبت اين ويروس ثبت گرديده، ۳۴۹۶۷ تن پس از ابتلا دوباره صحت ياب شده اند و ۱۵۸۱ واقعۀ فوتی به ثبت رسیده است.

Views: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر