زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده تن از نيروهاى پوليس محلى در بدخشان کشته شدند

ده تن از نيروهاى پوليس محلى در بدخشان کشته شدند

author avatar
17 Nov 2020 - 13:55
ده تن از نيروهاى پوليس محلى در بدخشان کشته شدند
author avatar
17 Nov 2020 - 13:55

فيض­آباد(پژواک، ٢٧ عقرب ٩٩): منابع محلى در بدخشان مى گويند که در حملۀ طالبان در ولسوالى جرم بدخشان، ده تن از نيروهاى پوليس محلى به شمول يک قوماندان آنها کشته شده اند.

احمد جاوید مجددی عضو شورای ولایتی بدخشان، به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان مسلح، حوالی ساعت ١١شب گذشته، از چندين استقامت بالای پوسته نیروهای پولیس محلی در منطقۀ پل کیبلی ولسوالی جرم حمله کردند.

وى گفت که در نتيجۀ اين حمله، درگيرى شديد ميان دو طرف آغاز شد، طالبان ضمن تصرف يک پوستۀ مهم پوليس محلى، ده تن از اين نيروها را نيز کشتند.

به گفتۀ موصوف، سید عمریکی از قوماندانان پولیس محلی در این ولسوالی نيز درجمع کشته شده ها مى باشد.

مجددى، بدون مشخص ساختن رقم دقيق گفت که يک تعداد از نيروهاى پوليس محلى، زخمى و شمارى هم اسير طالبان شده اند.

منابع امنيتى بدخشان هرچند در گيرى و کشته شدن قوماندان محلى و افرادش را تاييد مى کنند؛ اما از گفتگو بارسانه ها دراین باره خود داری  کرده اند.

اما محمد ذکریا سودا والی بدخشان درصفحۀ فیسبوکش، کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای پوليس محلى در اين درگيرى را تاييد کرده، ولى جزييات بيشتر نداده است.   

 در عين حال، ذبيح الله مجاهد سخنگوى گروه طالبان مى گويد که شب گذشته در منطقۀ پل کیبلی ولسوالی جرم بدخشان، در در گيرى ميان طالبان و نيروهاى امنيتى، ١٨ تن از نيروهاى امنيتى به شمول سيد عمر و امين الله از قوماندانان پوليس محلى، کشته و ٢٤ تن ديگر آنها زخمى شده اند.

موصوف مى افزايد که در اين منطقه، شش پوستۀ پوليس سقوط کرده است، چهار تن از نيروهاى امنيتى را اسير گرفته اند و يک مقدار سلاح و مهمات اين پوسته ها نيز به دست طالبان افتاده است.

Views: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر