زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتحادیۀ اروپا در کنفرانس جینوا تعهدات کمک به افغانستان را تجديد میکند

اتحادیۀ اروپا در کنفرانس جینوا تعهدات کمک به افغانستان را تجديد میکند

author avatar
17 Nov 2020 - 16:05
اتحادیۀ اروپا در کنفرانس جینوا تعهدات کمک به افغانستان را تجديد میکند
author avatar
17 Nov 2020 - 16:05

کابل (پژواک، ۲۷ عقرب ۹۹): سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان می گوید که در کنفرانس جینوا، در خصوص کمک و همکاری با افغانستان، تعهدات همکاری های قوی خود را تجديد خواهند کرد.

قرار است این کنفرانس، در روزهای (دوشنبه و سه شنبه) هفتۀ آینده، با میزبانی مشترک افغانستان، سازمان ملل متحد و فنلیند در شهر جینوا مرکز سویس راه اندازی شود.

اندریاس وون برنت سفیر اتحادیۀ اروپایی، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که در کنفرانس جینوا در رابطه به افغانستان، یک هیات بلندرتبه اتحادیۀ اروپا اشتراک خواهد کرد.

وی افزود که کنفرانس جینوا، برای حکومت افغانستان و جامعه بین المللی، یک فرصت خوب است که دستاوردهای چندین سال گذشته و چالش های آینده را ارزیابی نماید.

سفیر اتحادیۀ اروپا گفت که آنها با افغانستان همکاری های درازمدت دارند و در چند سال گذشته، در بخش های مالی و سیاسی همکاری کرده اند.

به گفتۀ موصوف، در کنفرانس بین الوزارتی جینوا در سال ٢٠١٨ میلادی، در خصوص افغانستان اتحادیۀ اروپا، با افغانستان ٤٧٤ میلیون یورو کمک را اعلام کرد.

برنت گفت که این کمک ها در اصلاحات بخش های ملکی، عدلی و قضایی و انتخابات مصرف شده است.

وی افزود که در کنفرانس هفتۀ آیندۀ جینوا، جامعه بین المللی بار دیگر تعهدات همکاری های قوی با افغانستان را تازه خواهند کرد.

سفیر اتحادیۀ اروپا ابراز امیدواری کرد که حکومت افغانستان نیز ضمن تعهدات دیگر، وعده های مبارزه با فساد اداری را عملی خواهد کرد.

وی گفت که ویروس کرونا، نه تنها افغانستان بلکه کشورهای اتحادیۀ اروپا را نیز متضرر ساخته است. اتحادیۀ اروپا برای پیوستن به افغانستان، تاهنوز در بخش مبارزه با ویروس کرونا ١٤٦ میلیون یورو کمک کرده است.

برنت افزود که افغانستان طی ١٩ سال گذشته، پیشرفت های چشمگیر کرده است، که اشتراک آن در حقوق زنان و عرصه های مختلف دیگر، از جمله دستاوردهای مهم محسوب می شود.

وی افزود که در این اواخر، در بخش صلح نیز پیشرفت قابل ملاحظه صورت گرفته است.

به گفتۀ موصوف؛ اتحادیۀ اروپا و جامعه بین المللی، از روند صلح حمایت میکنند که برای تفاهم سیاسی در افغانستان زمینه را فراهم نماید.

در این کنفرانس؛ بیش از ۷۰ کشور، سازمان های بین المللی، مقامات حکومت افغانستان و نمایندگان جامعه مدنی اشتراک خواهند ورزید. این کنفرانس؛ پس از هر چهار سال راه اندازی میشود و مشترکاً از طرف دولت افغانستان، فنلند و سازمان ملل متحد میزبانی میگردد.

این کنفرانس؛ به خاطر ویروس کرونا، از طریق ویدیوکنفرانس راه اندازی میشود؛ اما وزرای مالیه و امور خارجۀ افغانستان، با حضور یک هیات در این کنفرانس اشتراک خواهند ورزید.

هدف این کنفرانس؛ تازه کردن تعهدات افغان ها و جامعه بین المللی برای پیشرفت و ثبات افغانستان است، که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ با اهداف مشترک پیشرفت توافق صورت گیرد و در بخش حمایت مالی از افغانستان، هماهنگی همکاری های پیشرفت به وجود آید و اشتراک کنندگان آن، برای پیشرفت آغاز مذاکرات صلح افغانستان، فرصت های تازه را فراهم نمایند.

Views: 8

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر