زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چهار عضو تیم مذاکراتی دولت از قطر وارد کابل می شوند

چهار عضو تیم مذاکراتی دولت از قطر وارد کابل می شوند

author avatar
24 Nov 2020 - 15:00
چهار عضو تیم مذاکراتی دولت از قطر وارد کابل می شوند
author avatar
24 Nov 2020 - 15:00

کابل (پژواک، ٤ قوس ٩٩): منابع باوری در قطر می گویند که چهار عضو تیم مذاکراتی دولت، امروز برای یک هفته به کابل برمی گردند و معصوم ستانکزی رئیس این تیم، امروز دوباره به قطر خواهد رفت.

یک منبع باوری در قطر که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که در این چهار تن؛ شریفه زرمتی، محمد ناطقی، حفیظ منصور و جنرال ایوب انصاری شامل اند و بخاطر انجام کارهای شخصی، برای یک هفته به کابل میروند.

منبع افزود که این افراد، مدت زیادى را در قطر سپری نموده اند؛ و بعد از چند روز، دوباره وارد قطر خواهند شد.

به گفتۀ منبع، قرار است معصوم ستانکزی رئیس تیم مذاکراتی دولت که در حال حاضر، در کابل است حوالی ساعت پنج به وقت قطر، به دوحه برسید.

از جمله چهار عضو تیم مذاکراتی دولت، یک تن که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به آژانس خبری پژواک گفت که آنها امروز بخاطر انجام کارهای شخصی، برای یک هفته به کابل می روند؛ اعضای تیم مذاکراتی، میتوانند چنین سفرى داشته باشند.

همچنان این عضو تیم مذاکراتی دولت گفت که امروز معصوم ستانکزی رئیس تیم مذاکراتی، دوباره به قطر خواهد رفت؛ بخاطریکه وی رئیس است و مسئولیت های بیشترى را به دوش دارد.

قبل از این، معصوم ستانکزی رئیس این هیات، به تاریخ ۲۹ عقرب پس از نهایی شدن طرزالعمل مذاکرات صلح با طالبان که بحث ها در خصوص آن حدود دو ونیم ماه طول کشید، بخاطر مشوره با رئیس جمهور وارد کابل شده بود.

همچنان قبل از آن، شش عضو دیگر تیم مذاکراتی دولت (سيد منصور نادری، متين بیک، فوزيه کوفی، کليم الله نقيبی، باتور دوستم و فاروق مجروح) نیز وارد کابل شده بودند که برخی از آنها تاکنون دوباره به قطر نرفته اند.

قابل یادآوریست که مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان، حدود یک و نیم ماه پیش در دوحه مرکز قطر به طور رسمی آغاز شد؛ در این مراسم بشمول پومپیو وزیر خارجۀ امریکا، وزیران خارجه و سفیران برخی کشورها نیز حضور داشتند.

همچنان در این مراسم، داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحۀ ملی و حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه نیز اشتراک کرده بودند.

پس از این مراسم، از میان اعضای تیم های مذاکرات طالبان و دولت، گروه هاى تماس انتخاب شد و این گروه ها در نشست های عمومی و گروپی، در خصوص طرزالعمل بحث ها را آغاز کردند.

اختلاف در مورد طرزالعمل مذاکرات، زمانى ایجاد شد که طالبان مبناى اصلی مذاکرات را توافق دوحه با امریکا میخواند؛ اما تیم مذاکراتی دولت با آن مخالفت ميکرد و برای پیش برد این مذاکرات، اصول دیگرى را پيشنهاد می کردند و طالبان این پشنهادات را نمی پذیرفتند.

این اختلافات باعث شد که بحث ها بالای طرزالعمل، بیش از دو ماه طول بکشد و وقت ناوقت، مذاکرات با تعویق رو به رو شده و همچنان نشست ها با زمان معین برگزار نگردد.

Views: 2

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر