زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار عملى پروژۀ آبرسانى شهر جديد کابل آغاز شد

کار عملى پروژۀ آبرسانى شهر جديد کابل آغاز شد

کابل(پژواک،١٦قوس ٩٩): ادارۀ انکشاف زون پايتخت، از آغاز کار عملى پروژۀ آبرسانى شهر جديد کابل، که بيش از ٢٤ ميليون دالر امريکايى هزينه بر مى دارد، خبر داد.

قرارداد اين پروژه، امروز ١٦قوس، ميان اداره انکشاف زون پایتخت و دفتر سازمان ملل برای تطبیق پروژه در افغانستان (UNOPS) به امضا رسیده است.

در خبرنامه آمده است که شهر جدید کابل، دارای مساحت ۷۴۰ کیلومتر مربع می باشد که ساحات ده سبز و قسمت هايی از شکردره، قره باغ، کوهدامن، کله کان و باریک آب را در بر مى گيرد؛ این شهر گنجایش اعظمی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای ۱.۵ تا ۳ میلیون نفوس را دارا ميباشد که در جریان تطبیق آن، حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

محبوب الحق عطاء سخنگوی ادارۀ انکشاف زون پايتخت، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين پروژه از ساحه پلچرخى تا شهرجديد کابل را شامل ميشود و بيش از ٢٤ ميليون دالر امريکايى هزينه بر مى دارد.

وى گفت که آبرسانی برای شهر جدید کابل، یکی از مهمترین پروژه هایى میباشد که از کمک موسسه جایکاى جاپان تمویل میگردد و این پروژه، در مدت ۱۶ ماه تکمیل و به بهره برداری سپرده خواهد شد.

به نقل از خبرنامه؛ این پروژه به طول ۱۵.۵ کیلومتر شامل دو حلقه چاه آب، ذخیره آب، شبکه توزیع آب، پایپ و پمپ ستیشن دارای سه پمپ هریک داراى ظرفیت ۱.۸ مترمکعب در یک دقیقه، میباشد و جمعاً ۵.۴ متر مکعب آب را در فی دقیقه از ساحه پل چرخی به شهر جدید کابل انتقال خواهد داد.

ادارۀ زون پايتخت مى گويد که شهر جدید کابل، منحیث یک پروژه عظیم به صورت مرحله وار به منصه تطبیق قرار خواهد گرفت. در حال حاضر طرح و دیزاین پلان ساختاری، فازهای اول، دوم و سوم شهرجدیدکابل، پلان تفصیلی فاز اول و دوم و دیزاین تفصیلی زیربناهای شهرجدید کابل تکمیل گردیده است.

همچنان درادامۀ خبرنامه اضافه شده است که ماسترپلان های تسهیلات عامه شهر جدید کابل نیز تکمیل گردیده، که از آنجمله امور زیربنایی و انکشافی پارک زراعتی و صنعتی باریک آب، کاملا تکمیل گردیده و آمادۀ بهره برداری مى باشد.

به نقل از خبرنامه، تمام مطالعات تخنیکی، اقتصادی، حقوقی و انکشافی شهر جدید کابل نيز تهیه گردیده و کار عملی و تطبیق عملی پروژه الف پارسل ۲.۲ شهر جدید کابل، از چندی بدینسو نیز روی دست گرفته شده است.

نجيب الله شينوارى رييس عمومى ادارۀ انکشاف زون پايتخت؛ در مراسم امضاى اين قرارداد، ضمن اظهار قدردانى از کمک موسسۀ جايکاى جاپان، گفت که از روند کار اين پروژه راضى است.

موصوف، از شرکت تطبيق کننده خواست تا در جريان کار، کيفيت و سرعت را در نظر داشته باشد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر