زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسئولان صحى: موارد گازگرفته‌گی در هرات افزايش يافته است

author avatar
16 Dec 2020 - 16:56
author avatar
16 Dec 2020 - 16:56

شهر هرات (پژواک، ٢٦ قوس ٩٩): مسئولان صحی در هرات از افزایش موارد گازگرفتگی و زغال گرفتگی همزمان با فرارسیدن فصل زمستان خبر میدهند.

داکتر فرهاد افضلی مسئول بخش عاجل شفاخانه حوزوی هرات امروز به پژواک گفت که در یک ماه گذشته با سرد شدن هوا، ١٤ مورد گازگرفتگی به بخش عاجل شفاخانه حوزوی این ولایت ثبت شده است که از این میان ٣ تن جان شان را از دست داده اند.

موصوف علت افزایش موارد گازگرفتگی یا زغال گرفتگی را بی توجهی خانواده ها دانست و افزود،بیشتر این موارد هنگام خواب، بخاری گازی را روشن مانده بودند.

او از مردم میخواهد که پیش از خواب، بخاری های گازی شان را خاموش کنند.

در همین حال محمد رفیق شیرزی سخنگوی ریاست صحت عامه هرات به پژواک گفت که با سرد شدن هوا، آمار گاز گرفتگی و زغال گرفتکی در ولایت هرات افزایش یافته است.

موصوف بیان داشت که در یک ماه گذشته روزانه پنج تا ١٠ مریض بر اثر گاز گرفتگی یا زغال گرفتگی در شفاخانه های دولتی و خصوصی هرات ثبت شده است که از این میان ٣ تن جان باختند و متباقی پس از گرفتن آکسیجن و توصیه های لازم، مرخص شدند.

شیرزی از مردم میخواهد که بخاطر جلوگیری از خطر گازگرفتگی، شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند و قبل از خواب تمامی وسایل گرم کننده خانه به ویژه بخاری های گازی را خاموش کنند.

برخی از متخصصان صحی نیز مردم میخواهند تاهنگامیکه زغال خوب تازه نمیشود از آن در گرمای خانه استفاده نکنند و روزانه چند مرتبه هوای خانه را تخلیه کنند.

این درحالیست که شهروندان کشور به ویژه خانواده های فقیر در فصل زمستان برای گرم کردن خانه های شان از زغال و در نهایت از گاز استفاده می کنند و برخی از خانواده نکات ایمینی را رعایت نمی کنند که سبب مرگ شان می گردد.

بازدیدها: 8

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر