زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“آمر حل منازعات کاپيسا از وظيفه برکنار و به څارنوالى معرفى شود”

author avatar
10 Mar 2021 - 16:26
author avatar
10 Mar 2021 - 16:26

چاریکار/کابل (پژواک، ٢٠ حوت ۹۹): آمر حل منازعات ولايت کاپيسا، به دليل لت و کوب کردن يک خبرنگار محلى، از وظيفه عزل و به لوى څارنوالى معرفى شد.

انجمنِ ژورناليستانِ آزاد پروان، بتاريخ ٦ حوت به رسانه ها گفته بود که مقبول نوری خبرنگار رادیو تلویزیون دانش، از سوی عبدالوارث آمر حل منازعات کاپیسا و افراد او، لت و کوب شده است.

منبع افزوده است که نوری خبرنگارِ شبکه رادیو تلویزیون دانش که به منظور تهیه گزارش تحقیقی در پیوند به غصب ۸۰۰ جریب زمین در مرکز ولایت کاپیسا رفته بود، توسط «آمر حل منازعات و افراد تفنگ‌دارش»، هنگامِ تصویربرداری مورد لت و کوب قرار گرفته است.

منبع نوشته است که علاوه بر این، آمر حل منازعات کاپیسا، وسایل این خبرنگار را گرفته و به اساس گفته های نوری، او را دو ساعت توقیف کرده است.

اما مقبول نورى خبرنگار محلى، امروز به پژواک گفت که اين موضوع بعد از عذرخواهى آمر حل منازعات کاپيسا، حل شد و وى دنبال اين قضيه نيست.

از جانب ديگر، رئيس جمهور اشرف غنى بتاريخ ١٤ حوت، حکم نموده  بود که اين موضوع را پيگيرى کنند.

در يک مکتوب که از طرف ولى خان شبگير رييس تعقيب تعهدات، هدايات، اوامر، احکام و فرامين رييس جمهور مربوط اداره اموربتاريخ ١٩ حوت به کميسيون حل منازعات و ارتباط مردم با دولت، ارسال شده آمده است: "معذرت کافی نیست، عبدالوارث معزول و به څارنوالى معرفى شود."

در مکتوب آمده است که هدايت رياست جمهورى با کاپى اسناد مربوطه در قيد هشت ورق به شما نگاشته شد. متمنى است تا مطابق هدايت فوق اجراآت نموده و از چگونگى تحقق آن معلومات ارايه فرموده ، ممنون سازند.

اما عبدالوارث آمر حل منازعات ولايت کاپيسا، امروز به پژواک گفت که اين موضوع پس از عذرخواهى حل شده و از معرفى شىدن به څارنوالى يا عزل شدن، خبر ندارد.

قيس قادرى سخنگوى والى کاپيسا نيز ازين موضوع ابراز بى خبرى کرد.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر