زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین ملی نهال‌شانی آغاز شد

کمپاین ملی نهال‌شانی آغاز شد

author avatar
10 Mar 2021 - 16:40
کمپاین ملی نهال‌شانی آغاز شد
author avatar
10 Mar 2021 - 16:40

کابل(پژواک، ۲۰ حوت ٩٩): وزارت زراعت، از آغاز کمپاین ملی نهال‌شانی خبرداده و مى گويد که نزديک به ٢٧ ميليون نهال را در اين کمپاين، آمادۀ غرس نموده اند.

در خبرنامۀ وزارت زراعت، مالدارى و آبيارى که به دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که امروز ٢٠ حوت، روز ملی نهال‌شانی مى باشد که امروز عملاً درمرکز و ولايات کشور آغاز يافت.

در خبرنامه به نقل از شیرشاه امیری معین زراعت و مالداری اين وزارت زراعت، نوشته شده است که برای اين کمپاين ۲۶ میلیون و ۷۳۸ هزار ۶۴۷ نهال­های مثمر، غیرمثمر و نباتات زینتی فراهم شده است که توسط بخش‌های مختلف غرس می‌شود.

موصوف گفته است: «بر اساس آمارهای ما، نهال های آماده شده برای غرس، شامل نهال‌های مثمر، غیرمثمر و نباتات زینتی‌اند که در سراسر کشور غرس می‌شوند.»

به نقل از منبع، از این میان سهم بخش مدیریت جنگل‌ها دو میلیون و ۴۶۸ هزار و ۵۵۶ نهال، از مؤسسات همکار یک میلیون و ۱۵ هزار و ۴۹ نهال، سهم انجمن قوریه‌داران کشور که از سوی وزارت زراعت مشورت و کمک دریافت می‌کنند، ۱۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۱۴ نهال، و سهم اشخاص انفرادی پنج میلیون و ۷۳ هزار و ۶۲۸ نهال است و در کنار آن، میزان تولید فارم‌های مرکزی کابل، به ۲۴۷ هزار و ۸۱۹ نهال می‌رسد.

به قول امیری، ولایت‌های کابل، هرات، بامیان، بادغیس، ننگرهار و هلمند، از ولایات پیش‌تاز در تولید و پرورش نهال اند که بیش‌ترین نهال را، برای سال نو تولید می‌کنند.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر