زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: انتقام قربانیان رویداد بهسود گرفته می شود

غنی: انتقام قربانیان رویداد بهسود گرفته می شود

author avatar
20 Mar 2021 - 14:55
غنی: انتقام قربانیان رویداد بهسود گرفته می شود
author avatar
20 Mar 2021 - 14:55

کابل(پژواک،۳۰حوت۹۹): رئیس جمهورغنی کشور، به خانواده های قربانیان رویداد بهسود ولایت میدان وردک اطمینان داد که انتقام قربانیان آنها گرفته می شود، این جنایت قابل بخشش نیست و بی پاسخ نخواهد ماند.

در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری که امروز به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که رئیس جمهور محمد اشرف غنی، قبل از ظهر امروز با ورثۀ قربانیان رویداد سقوط هلیکوپتر در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک، تیليفونی صحبت نموده است.

رئیس جمهور کشور، در صحبتی با محمد حسین عضو خانوادۀ دوم ساتنمن یکی از قربانیان رویداد بهسود گفت که قهرمانی های آنان، فراموش نخواهد شد.

محمد حسین گفت: “بزرگترین خواست ما این است که انتقام قربانیان رویداد متذکره گرفته شود و کسانی که بالای نیروهای امنیتی و دفاعی حمله می کنند، دشمنان کشور هستند. بخاطر پاکسازی ساحه متذکره باید عملیات راه اندازی شود و به خانواده های شهدای متذکره، توجه صورت گیرد.”

عبدالرحیم پدر دگرمن عبدالکریم قربانی دیگر گفت: “فرزند من با افتخار در راه خدمت به افغانستان کشته شده است و من بالایش افتخار می کنم.”

غنی افزود که به نهادهای مربوطه هدایت داده که بخاطر ترفیع دو رتبه برای دگرمن عبدالکریم، اجراآت نمایند و به خانواده اش، رسیدگی صورت می گیرد.

همچنان رئیس جمهور با جنرال متقاعد شیرین دل پدر جگرن فضل وهاب، قربانی دیگر رویداد بهسود صحبت کرده و بخاطر کشته شدن فرزندش، با وی ابراز غمشریکی نمود.

جنرال شیرین دل، گفت که فرزندش در راه حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و حفاظت از نوامیس ملی، قربانی شده و به وى افتخار مى کند و در صورت ضرورت، حاضر است که دوباره به سنگر برود.

رئیس جمهور غنی، گفت که به منظور اجرای ترفیع فوق العاده جگرن فضل وهاب، هدایت داده و رسیدگی به خانواده های قربانیان قوای مسلح، اولویت حکومت است.

همچنان رئیس جمهور، با عبدالمعقول پدر بریدمل محفوظ قربانی دیگر رویداد بهسود صحبت کرد و گفت که فرزندان شان در راه حفاظت از کشور قربانی شده است، دو ترفیع برای فرزند شان اجرا خواهد شد و قربانیان هرگز فراموش نخواهند شد.

عبدالمعقول گفت: “به قربانی فرزندم افتخار می کنم و ما در راه دفاع از جمهوریت سر میدهیم؛ اما سنگر را نخواهیم داد.”

رئیس جمهور همچنان با حاجی رضاخان پدر ساتنمن داوود، ابراز غمشکریکی نمود و به وی اطمینان داد که به خانواده وی رسیدگی صورت می گیرد. حاجی رضاخان از رئیس جمهور بخاطر تماس تیليفونی، تشکر کرد.

در این تماس های تیليفونی، رئیس جمهور کشور به خانواده های قربانیان اطمینان داد که انتقام قربانیان رویداد سقوط هلیکوپتر ولسوالی بهسود گرفته می شود، این جنایت قابل بخشش نیست و بی پاسخ نخواهد ماند.

این درحالیست که وزارت دفاع ملی نیز تایید کرده است که هلیکوپتر نیروهای اردوی ملی در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک، توسط افراد مسلح علیپور هدف قرار داده شده است.

گفتنى است که سه روز قبل، یک فروند هلیکوپتر نظامی اردوى ملی در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک، سقوط کرد که در نتیجۀ آن چهار پیلوت و پنج سرباز خاص کشته شدند.

Views: 48

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر