زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها تن از شهروندان کابل طی یک گردهمایی، خواستار بازداشت و مجازات علیپور شدند

صدها تن از شهروندان کابل طی یک گردهمایی، خواستار بازداشت و مجازات علیپور شدند

author avatar
5 Apr 2021 - 19:53
صدها تن از شهروندان کابل طی یک گردهمایی، خواستار بازداشت و مجازات علیپور شدند
author avatar
5 Apr 2021 - 19:53

کابل (پژواک، ۱۶ حمل ۱۴۰۰): صدها تن از شهروندان کابل، طی یک گردهمایی، قوماندان علیپور را جنایت‌کار و ظالم خوانده و خواستار بازداشت و مجازات او شدند.

تظاهرات کنندگان که تعداد شان به صدها تن می‌رسید، در مقابل مسجد عیدگاه تجمع کرده و شعارهای «علی‌پور جنایت کار، ظالم و جاسوس است»، «نیروهای امنیتی ما را شهید می‌کند»، «ما خواهان اعدام علی‌پور استیم» را سر می‌دادند.

شاپور حسن زوی نماینده مردم لوگر در شورای ملی که در این تظاهرات اشتراک کرده بود، گفت ملت از ظلم، وحشت و جنایت جنگی علی‌پور به تنگ آمده است.

وی افزود: «ما با وجود این‌که طالب و داعش از خاک این کشور و هم زبان مایند؛ اما باز هم علیه آن می‌جنگیم و علیپور هم یک جنایتکار، ظالم و جاسوس است و نیروهای امنیتی ما را شهید ساخته است و ما علیه اش صدای خود را بلند می‌کنیم و خواهان اعدام علیپور استیم.»

موصوف، از نهادهای امنیتی خواست که تا شنبه آینده، علیپور را دستگیر و به پنجه قانون بپسارند.

او تصریح کرد: «اگر نهاد های امنیتی در بازداشت وی عاجز آمدند باید وزیر داخله، وزیر دفاع و رئیس امنیت ملی، از سمت های خویش استعفا دهند.»

حسن زوی، هشدار داد در صورتی که علیپور تا شنبه بازداشت نشود و مسئولین امنیتی از سمت های خویش کنار نروند، در تمام ولایات تظاهرات بزرگ را راه اندازی و راه‌ها را به روی ترافیک مسدود می‌کنند.

این نماینده مردم لوگر در ولسی جرگه علاوه کرد: «سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور که تضمین کننده علیپور است، همانطوری که یک شخص عادی اگر یک متهم عادی فرار کند، تضمین کننده اش جوابگو می‌باشد، سرور دانش نیز باید بازداشت و پاسخ بگوید.»

محمد حسین عثمانی مسئول روابط کمیسیون عالی مردمی جنوبشرق در این تظاهرات گفت که کمیسیون عالی مردمی مردم زون جنوبشرق و کاروان تغییر، بخاطر جنایاتی که صورت گرفت، تصمیم گرفتند که در مقابل این جنایتکار بزرگ، صدای خود را بلند کرده؛ تا در مورد آزار و اذیت وی پرسیده شود و به سزای اعمال خود برسد.

وی افزود کهتظاهرات مردمی امروز بخاطر تطبیق عدالت در کشور و تطبیق یکسان قانون بالای همه به راه انداخته شده تا به جامعه جهانی و دولت افغانستان به اثبات برسانند که مردم همه چیز را از نزدیک می‌بینند.

در اخیر قطعنامه‌ ای که از سوی تظاهر کنندگان به خوانش گرفته شد، علیپور را یک قاتل، جابر و بدماش خوانده و از دولت خواست که او را هر چه عاجل بازداشت و پنجه قانون بسپارد.

در ادامه قطعنامه آمده است: «ضمانت علیپور را سرور دانش کرده است و باید به څارنوالی معرفی شود.»

به نقل از قطعنامه، شورای ملی با نظرداشت منافع ملی، در برابر سرور دانش که افراد مسلح غیر مسئول را حمایه می‌کند، خاموش نمانده و مطابق قانون گام بر دارد.

در قطعنامه آمده است که  جامعه جهانی، علیپور و تیمش را در لیست تروریستی شامل و در بازداشت وی با نیروهای امنیتی همکاری کند و همچنان دولت در مقابل اهداف شوم استخباراتی ایران، بایستد و با مردم معلوماتش را شریک سازد.

این در حالی است که چندی پیش، افراد مسلح قوماندان علیپور، یک چرخبال نیروهای امنیتی را واژگون کرد، که در آن ۹ تن جان باختند.

Views: 86

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر