زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رانندگان درغور خواستار اسفالت ریزی جاده هرات – غور شدند

رانندگان درغور خواستار اسفالت ریزی جاده هرات – غور شدند

author avatar
11 May 2021 - 14:29
رانندگان درغور خواستار اسفالت ریزی جاده هرات – غور شدند
author avatar
11 May 2021 - 14:29

فیروزکوه(پژواک،۲۱ ثور ۱۴۰۰): شماری از رانندگان و شرکت های ترانسپورت زمینی غور از خرابی شاهراه غور– هرات شکایت داشته از مسئولین می‌خواهند، تا در قسمت اسفالت ریزی این شاهراه توجه جدی کنند، تا برای مردم سهولت ایجاد شود.

این رانندگان و مسئولین شرکت های ترانسپورتی زمینی غور در صحبت با آژانس خبری پژواک گفتند که خرابی و دوری شاهراه غور – هرات باعث شده تا مسافرین و موترهای بار بری چندین روز را در این مسیر بمانند .

به گفته ای آنها، دشواری های این شاهراه همچنان سبب شده است تا در کنار خسارات مالی بر رانندگان و مسافرین، اموال تجارنیز از بین برود و خساره مند شوند.

نوراحمد یکتن ازعضو اتحادیه شرکت های ترانسپورتی درغوربه پژواک گفت: »مشکل عمده ما خرابی سرک ها است، شما باور کنید که حتی جغل اندازی نشده اند، اکثراً از اثر همی خرابی سرک ها حوادث بد ترافیکی رخ میدهد. «

موصوف می گوید که اگر این راه ها پخته کاری شوند، در کنار کاهش حوادث ترافیکی، رفت و آمد رانندگان سهلتر خواهد شد، زمان رسیدن موترها کوتاه ترمی شود.

به گفته ای او، یکی از دلایل بلند بودن قیمت های مواد وارداتی همین خراب بودن راه ها است؛ زیرا موترهای باربری به دلیل دیر رسیدن کرایه بیشترمی گیرند.

نوراحمد از حکومت می خواهد که درقسمت پخته کاری این راه توجه جدی کند.

در همین حال فریدون از راننده گان شاهراه غور– هرات می گوید: »به دلیل این که راه های ما بسیار خراب است، چهار شب راه را طی می کنیم که تا به هرات می رسیم یا به غور می رسیم، حال شما فکر کنین که چقدر تیل مصرف می کنیم . «

موصوف درحالی که می گفت درصورتی که راه خراب نباشد، کمتر در یک روز به هرات می رسند اضافه کرد: » ما مجبور استیم که کرایه بلند بگیریم چرا که تیل زیاد مصرف داریم. «

وی و شماری دیگر از رانندگان که اظهارات مشابه با نوراحمد داشتند، از مسئولین می خواهند که در قسمت رفع این مشکل آنان توجه کند.

مسئولان در ریاست فواید عامه غور می پذیرند که رانندگان و مسافرین شاهراه مرکزی غور– کابل و غور - هرات با مشکلات زیادی در این مسیر رفت و آمد می کنند.

عبدالغفور حقیار مسئول کار و ساختمان ریاست فواید عامه غور به پژواک گفت، با آنکه آنها بخش های این شاهراه را جغل اندازی و ترمیم کاری کرده‌اند، اما با آنهم در فصل سرما به دلیل خامه بودن آن مشکلات را برای راننده گان و مسافرین به بار می آورد.

وی درحالی که می گفت مسئولان در مرکز مسئولیت ساخت شاهراه ها و پروژه های بزرگتر را در سطح کشور دارد، افزود که به منظور اقدام و رسیدگی به این مشکل با مسئولان در مرکز دراین زمینه صحبت کرده اند.

موصوف می گوید: » کار اسفالت و پروژه های کلان در سطح مرکز مطرح میشه و تصمیم گرفته میشه و ما در سطح ولایت از این جریانات زیاد آگاهی نداریم، اما در حد که مسئولیت داریم دربخش حفظ و مراقبت ما همیشه کارهای خود را کردیم توسط وسایط و ماشینری دست داشته همیشه شاهراه را حفظ و مراقبت کردیم . «

این درحالی است که باشندگان غور دو سال پیش در اعتراض به خرابی سرک ها در این ولایت اعتراضات گسترده نموده خواستار اسفالت ریزی سرک های شان شده بودند، حکومت در آن زمان به آنان، وعده سپرده بود که هرچه زودتر کار اسفالت ریزی ۸۰ کیلومتر سرک در غور آغاز میگردد اما تا هنوز در این زمینه اقدام نشده است.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر