زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صحت عامه بر رعایت توصیه‌های صحی در روزهای عید تاکید کرد

وزارت صحت عامه بر رعایت توصیه‌های صحی در روزهای عید تاکید کرد

author avatar
12 May 2021 - 17:27
وزارت صحت عامه بر رعایت توصیه‌های صحی در روزهای عید تاکید کرد
author avatar
12 May 2021 - 17:27

کابل (پژواک، ۲۲ ثور ۱۴۰۰): سرپرست وزارت صحت عامه، بر رعایت توصیه‌های صحی از سوی مردم در روزهای عید، برای جلوگیری از ویروس کرونا تاکید نمود.

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در یک نشست خبری مشترک با وزارت ارشاد، حج و اقاف و شورای طبی، از افزایش واقعات ویروس کرونا ناشی از موج سوم این ویروس در کشور، ابراز نگرانی نموده و از مردم خواست تا در روزهای عید، از اشتراک در جاهای مزدحم، دست دادن، بغل کشی و روبوسی خودداری نمایند؛ تا تجربۀ تلخ سال گذشته تکرار نگردد.

او از تدابیر وزارت صحت عامه، برای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا یادآوری نموده گفت: وزارت صحت عامه، تدابیر بیشتری را نسبت به موج اول و موج دوم روی دست گرفته است. مراکز صحی در تمام ولایات، از لحاظ امکات تجهیز شده و بسترهای کافی در مراکز صحی برای بیماران در نظر گرفته شده است.

داکتر مجروح، اضافه نمود که لابراتوارهای کرونا در تمام ولایات افزایش یافته و در حال حاضر، ظرفیت آزمایش ۲۵  الی ۲۷ هزار سمپل کرونا در روز، در لابراتوارهای دولتی و خصوصی وجود دارد.

موصوف، در رابطه به نوع جهش یافتۀ ویروس کرونا معلومات داده تصریح کرد که بیشتر از پنجاه درصد واقعات ویروس کرونا در موج سوم در کشور، از نوع ویروس انگلیسی تثبیت شده است.

وی، نقش مردم و نهادهای دولتی را در مهار موج سوم ویروس کرونا مهم خوانده و از مردم و نهادهای ذیربط خواست تا وزارت صحت عامه را در این راستا همکاری نمایند.

او هم‌چنان واکسین کرونا را مهمترین عامل برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس دانسته گفت که تا اکنون، حدود ۵۲۰ هزار تن در افغانستان واکسین کرونا را دریافت نموده اند.

در عین حال، مولوی امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف؛ وقایه در برابر امراض را یکی از دستورات دین اسلام گفته و از مردم خواست تا به توصیه‌های وزارت صحت عامه توجه نموده و خود را در برابر ویروس کرونا وقایه نمایند.

موصوف، به تمام علمای کشور هدایت داد تا نماز عید را در مساجد طبق دستورات الهی در فضای باز ادا نموده و به نمازگزاران ابلاغ نمایند تا آنان فاصلۀ اجتماعی را رعایت کنند.

هم‌چنان داکتر نسرین اوریاخیل رئیس شورای طبی کشور، بر همکاری همه جانبۀ شورای طبی با وزارت صحت عامه تاکید کرده گفت که ما متعهد استیم تا سکتور صحت را مانند موج اول و موج دوم نیز در امر مبارزه با ویرس کرونا و نظارت از عرضۀ خدمات صحی، همکاری نماییم.

از سوی دیگر، رئیس جمهور محمد اشرف غنی قبل از ظهر امروز طی نشستی با هیات رهبری وزارت صحت عامه، در خصوص تدابیر برای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا، صحبت  کرد.

در اعلامیه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که در این نشست، مسئولین وزارت صحت عامه در مورد وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و چگونگی مبارزه با آن، معلومات شان را با رئیس جمهور شریک ساختند.

سپس مسئولین ادارات مختلف مربوطه، دیدگاه های شان را در زمینه هماهنگی بیشتر در راستای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا به ویژه روند تطبیق واکسین و رسانیدن آکسیجن به شفاخانه ها، مطرح کردند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت ها و معلومات متذکره، بر هماهنگی بیشتر و اتخاذ تدابیر بهتر بخاطر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا، هدایات لازم داد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر