زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

همزمان با ختم آتش بس دوباره درگیری ها آغاز شده است

همزمان با ختم آتش بس دوباره درگیری ها آغاز شده است

author avatar
16 May 2021 - 15:43
همزمان با ختم آتش بس دوباره درگیری ها آغاز شده است
author avatar
16 May 2021 - 15:43

کابل (پژواک، ٢٦ ثور ١٤٠٠): پس از ختم اعلام آتش بس در سه روز عید سعید فطر، درگیری ها  در کشور بار دیگر آغاز گردیده است.

طالبان مسلح در سه روز عید سعید فطر آتش بس اعلام کردند؛ سپس رئیس جمهور غنی نیز ضمن اعلام آتش بس، به نیروهای امنیتی دستور داد که در حالت دفاعی قرار داشته باشند.

اما رهبران بیشتر سیاسی افغانستان، خواهان تمدید آتش بس شدند که از سوی طالبان رد شد.

داکتر محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، به رسانه ها گفته بود که آنها نمی خواهند پس از سه روز عید سعید فطر، آتش بس را تمدید نمایند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور غنی در تماس تیلیفونی با قوماندانان قول اردو دستور داده است که در صورت ادامه جنگ از سوی طالبان، شما نیز برای مقابلۀ آنها آمادگی لازم داشته باشید.

ارگ ریاست جمهوری میگوید که قوماندانان و مسئولان مراکز امنیتی زون ها، به رئیس جمهور اطمینان داده اند که اگر طالبان آتش بس ننمایند و به جنگ ادامه دهند، در هر منطقۀ کشور آنها را سرکوب خواهند کرد.

از سوی دیگر، همزمان با ختم آتش بس حوالی ساعت ۱۲:00 شب گذشته، در ولایت مختلف کشور درگیری ها آغاز گردیده است.

در خبرنامه ای که از سوی قول اردوی ۲۱۵ میوند در هلمند نشر شده، آمده است که نیروهای شان شب گذشته در مناطق لشکرگاه مرکز ولایت هلمند و ولسوالی ناوه، عملیات تصفیوی را آغاز کرده اند.

منبع افزوده است که نیروهای دفاعی افغان، در جریان ۱۰ ساعت آغاز عملیات تعرضی در مناطق غربی لشکرگاه مرکز ولایت هلمند و ولسوالی نهر سراج، به شمول محسنی مسئول تازۀ طالبان برای شهر لشکرگاه و مسئول نظامی طالبان برای ولسوالی مارجه، ۲۰ طالب مسلح را کشته و ۱۳ تن دیگر را زخمی کرده اند.

قول اردو گفته است که در نتیجۀ این عملیات، یک دیپوی ماین سازی، ۱۴ حلقه ماین و ۵۰ کیلوگرام مواد انفجاری نیز از بین برده شده است.

فواد امان سخنگوی وزارت دفاع ملی، به آژانس خبری پژواک گفت که طالبان، در ۱۸ ولایت کشور از آتش بس سرکشی کرده و همزمان با ختم این مدت، حملات شانرا افزایش داده اند.

وی افزوده است که در روزهای آتش بس، در نتیجۀ انفجار و رویدادهای امنیتی در ولایات مختلف کشور، ۲۱ غیرنظامی کشته شده و ۳۳ تن دیگر زخم برداشته اند.

بازدیدها: 45

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر