زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دانش: دولت و مردم افغانستان هرگز تسلیم افراطیت و امارت نخواهند شد

دانش: دولت و مردم افغانستان هرگز تسلیم افراطیت و امارت نخواهند شد

کابل(پژواک، ۲۷ ثور ۱۴۰۰): معاون دوم رئیس جمهور می گوید که گروه ­های "تروریستی می خواهند از طریق اعمال خشونت بار، دولت و مردم افغانستان را وادار به تسلیم شدن کنند؛ اما دولت و مردم این کشور، هرگز تسلیم افراطیت و امارت نخواهند شد.

استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان، بعد از ظهر امروز در مراسم معرفی ذبیح الله زیارمل رئیس جدید اداره ملی نورم و استندرد افغانستان، در مرکز رسانه های حکومت گفت: "طالبان با کشتار مردم بی‌گناه، متعلمین مکاتب، کودکان، زنان و خبرنگاران نشان دادند که این گروه، تمام مردم افغانستان را دشمن خود می‌داند."

این درحالی است که چند روز قبل، در سه انفجار جداگانه در مقابل مکتب اناثیه، سیدالشهدا در دشت برچی کابل، ۸۵ تن کشته و ۱۴۷ تن زخمی شدند.

دانش در ادامه افزود: "هدف طالبان و گروه‌های افراطی این است تا از طریق اعمال تروریستی و خشونت، دولت و مردم افغانستان را وادار به تسلیم شدن کنند؛ اما مردم افغانستان همچنان قدرتمند به مسیر خود ادامه خواهند داد."

موصوف بیان داشت که راه مردم و دولت افغانستان برخلاف دشمنان افغانستان؛ راه سازندگی، اعتدال و مردم سالاری است که این را، آگاهانه انتخاب کرده اند و آگاهانه در این مسیر به پیش خواهند رفت.

دانش با اشاره به گفتگوهای صلح در کشور تصریح کرد که اکنون دنیا به خوبی می‌داند که چه کسانی مخالف و موافق صلح هستند.

وی گفت: "طالبان تاهنوز از پذیرش راه حل مسالمت آمیز شانه خالی می‌کنند و دست به خشونت‌های وحشتناک می زنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: "طالبان از آغاز تاکنون، به جز خشونت دیگر دستاوردی ندارند، ولی بدانند که از طریق خشونت و انتحار، هرگز به هدف خود نخواهند رسید."

موصوف هشدار داد: "مردم و نیروهای امنیتی کشور؛ از نظام جمهوریت، قانون اساسی و دستاوردهای جمعی دفاع می کنند و هرگز تسلیم افراطیت و امارت نخواهند شد".

گفتگوهای صلح میان افغان ها در شهر دوحۀ قطر، سال گذشته آغاز؛ اما تاکنون طرفین به راه حل نهایی نرسیده و روی ایجاد حکومت پسا صلح، بین طرفین اختلافات وجود دارد.

قرار بود که هیات مذاکره کننده، در نشستی در استانبول کشور ترکیه اشتراک کنند؛ اما تاکنون تاریخ دقیق آن معلوم نمی باشد.

اما هیات‌های مذاکره کنندۀ صلح دولت افغانستان و طالبان، پس از یک وقفۀ طولانی، در ۲۴ ثور سال روان در قطر با هم دیدار کردند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر