زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضین در فاریاب: بدون مشوره با مارشال دوستم هیچ فردی را بعنوان والی نمی پذیریم

معترضین در فاریاب: بدون مشوره با مارشال دوستم هیچ فردی را بعنوان والی نمی پذیریم

author avatar
20 May 2021 - 14:40
معترضین در فاریاب: بدون مشوره با مارشال دوستم هیچ فردی را بعنوان والی نمی پذیریم
author avatar
20 May 2021 - 14:40

میمنه (پژواک،۳۰ ثور ۱۴۰۰): صدها باشندۀ فاریاب و هواداران حزب جنبش، برای ششمین روز در شهر میمنه در اعتراض به معرفی والی جدید این ولایت، دست به تظاهرات زده هشدار دادند درصورتی که حکومت مرکزی، در تعیین والی فاریاب با مارشال دوستم مشوره نکند، هیچ فردی را به عنوان والی در این ولایت نمی پذیرند.

اخیراً داوود لغمانی، بر اساس پیشنهاد ادارۀ مستقل ارگان های محل و حکم ریاست جمهوری، در عوض نقیب الله فایق به حیث والی فاریاب تقرر یافته و فایق، به حیث عضو انتصابی مشرانو جرگه معرفی شده است.

پس از تعیین والی جدید، مارشال عبدالرشید دوستم واکنش نشان داده، به هوادارانش گفت که در قسمت تعیین والی فاریاب، با وی مشوره نشده؛ باید در برابر این اقدام ایستادگی کنند. بنابراین، از حدود دو هفته به این سو، اعتراض های هواداران دوستم در فاریاب آغاز شده و معترضان مسلح، برخی اداره های حکومتی به شمول مقر ولایت را مسدود کرده اند.

اعتراض کننده ها امروز نیز در شهر میمنه دست به تظاهرات زدند و در پی مسدود کردن ادارات دولتی به شمول معارف و پوهنتون، امروز تمام دکان های شهر را نیز بسته کردند.

اعتراض کنندگان که شعار های«ما عدالت میخواهم»، « داود لغمانی را نمیخواهیم»، «والی باید از فاریاب تعیین شود» و غیره را  سر داده، هشدار دادند که اگر در قسمت تعیین والی ها به خصوص والی فاریاب، با مارشال دوستم مشوره صورت نگیرد، به اعتراضات شان  ادامه میدهند.

انجنیر امان امین معاون شورای ولایتی حزب جنبش در این ولایت گفت: «امروز، روز ششم است که علیه معرفی والی جدید اعتراض و مظاهره داریم، دفتر ولایت و ادارات دولتی را بستیم؛ اما ریاست جمهوری خم به ابرو نمی آورد و فردی را به عنوان والی در پایگاه نظامی معرفی کرده است.»

وی گفت تا زمانی که به خواست های مشروع معترضین رسیده گی نشود، مظاهره ادامه خواهد یافت.

عبدالقدوس قلیچ رئیس  شورای محاسن سفیدان فاریاب گفت که از روز سوم عید تا امروز، مردم بخاطر معرفی والی جدید، در جاده ها شب و روز اعتراض دارند، حکومت خاموشی اختیار کرده و منتظر است تا فاجعه رخ دهد.

وی افزود: «بهتر است رئیس جمهور و نزدیکانش، در مورد فاریاب تصمیم عاقلانه بگیرند و کسی دیگر را با مشوره رهبران سیاسی به حیث والی بگمارد.»

او گفت که اعتراض کنندگان تصمیم گرفته اند، در صورتی که در مورد تعیین والی جدید با مارشال عبدالرشید دوستم مشوره صورت نگیرد، هیچ فردی را به عنوان والی در این ولایت نمی پذیرند.

قابل ذکر است که در تظاهرات امروز، هواداران حزب جمعیت اسلامی نیز اشتراک کرده بودند.

Views: 15

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر