زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شاروالی هرات:  ۹۵ درصد شهروندان از سطل های زباله استفاده نمی کنند

شاروالی هرات:  ۹۵ درصد شهروندان از سطل های زباله استفاده نمی کنند

author avatar
22 May 2021 - 18:34
شاروالی هرات:  ۹۵ درصد شهروندان از سطل های زباله استفاده نمی کنند
author avatar
22 May 2021 - 18:34

شهر هرات (پژواک، اول جوزا ۱۴۰۰): شاروالی هرات، از عدم استفادۀ باشندگان این ولایت از سطل های زباله، ابراز نگرانی می کند.

نعیم بهیر معاون شاروالی هرات، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که درحال حاضر، در تمامی بخش های شهر هرات سطل های زباله نصب شده؛ اما صرف پنج درصد مردم از این سطل ها استفاده می کنند.

به گفتۀ موصوف، حدود ۶ سال پیش، بیش از ۱۵ میلیون افغانی بالای سطل های زباله دانی در این ولایت مصرف شده؛ اما هنوز هم فرهنگ استفاده از سطل های زباله در شهر هرات جا نیفتاده است.

او بیان داشت که بیشتر شهروندان، به جای انداختن زباله های شان به داخل سطل، زباله را در اطراف آن می اندازند.

وی گفت که شاروالی هرات، آمادگی تخلیۀ این سطل ها را دارد.

معاون شاروالی هرات از مردم به ویژه دکانداران خواست که بخاطر جلوگیری ازآلوده شدن محیط زیست، از زباله دانی ها استفاده کنند.

او افزود: “خوشبختانه ما در تمام بخش های شهر هرات، زباله دانی داریم؛ اما متاسفانه ۵ فیصد هم از این سطل ها استفاده نمیشود و خواهش من از همه مردم به خصوص دکانداران این است که از سطل های زباله استفاده کنند.”

اما شهروندان و برخی اعضای شورای ولایتی هرات، شاروالی این ولایت را به کم کاری در امر تخلیه به موقع سطل های زباله متهم می کنند و می گویند که برخی سطل های زباله، روزها تخلیه نمیشود و مردم ناگزیراند، زباله های شان را در اطراف آن بیندازند.

این شهروندان می گویند که بیشتر زباله دانی ها، غیر استندرد و کوچک است و گنجایش زباله زیاد را ندارد و درظرف چند ساعت پُر میشود.

عبدالحکیم یکی از شهروندان هرات در این باره به پژواک گفت: “ما نمیگوییم که همه مردم فرهنگ استفاده از زباله دانی را رعایت می کنند، متاسفانه مردم هم درست از سطل ها استفاده نمی کنند و کارمندان شاروالی هم به موقع سطل های زباله را خالی نمی کنند.”

سید عظیم یک دیگر از شهروندان هرات به پژواک گفت: “شما همین لحظه به شهر بروید ببینید تمام زباله دانی ها پُر از آشغالی است؛ اما کسی نیست که آنها را جمع آوری کند.”

شورای ولایتی هرات نیز از غیر ستندرد بودن سطل های زباله انتقاد نموده و تاکید میکند که باید زباله دانی های استندرد و بزرگ، در بیشتر بخش های شهر هرات نصب شود.

شهرداری هرات نیز تاکیدمیکند که هر چند پرسونل بخش تنظیف کم است، با آن هم آنان آماده هستند تا همه روزه سطل های زباله را تخلیه کنند.

قابل ذکر است که برعلاوۀ هرات در کابل نيز بيشتر مردم از سطل هاى زباله دانى استفاده نمظ کنند.

Views: 41

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر