زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رحمان رحمانی: برای حل قضیۀ فاریاب اقدام عاجل صورت گیرد

رحمان رحمانی: برای حل قضیۀ فاریاب اقدام عاجل صورت گیرد

کابل و فاریاب (پژواک، ۳ جوزا ۱۴۰۰): معترضین در فاریاب، درحالی در دهمین روز اعتراضات شان خواستار بیرون شدن والی جدید از آن ولایت شدند که رئیس شورای ملی، خواستار یافتن راه حل عاجل به این معضل شده است.

این درحالی است که پس از تعیین محمد داوود لغمانی به حیث والی جدید فاریاب در۳۱حمل سال روان، مارشال عبدالرشید دوستم واکنش نشان داده به هوادارانش گفت که در قسمت تعیین والی فاریاب، با وی مشوره نشده؛ باید در برابر بیعدالتی ایستاده شوند.

تقریباً چهار هفته است که در ولایات شمال و شمالغرب، بخاطر تعیین داوود لغمانی به حیث والی فاریاب، مظاهره و راهپیمایی جریان دارد.

یک هفته قبل هواداران جنبش، دروازه ولایت را قفل زده در برابر ساختمان ولایت خیمه برپا کردند و در عین حال، دیروز نیز در شهر میمنه مظاهره و راهپیمایی کردند.

اما سرانجام داوود لغمانی، در ۲۷ ثور در مقر لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شهر میمنه، به حیث والی معرفی و آغاز به کار کرد؛ اما باشندگان این ولایت به تظاهرات شان ادامه داده و خواستار خروج وی از این ولایت شده بودند.

امروز ۳ جوزا نیز در اعتراض به تعیین داوود لغمانی به حیث والی فاریاب، در  شهر میمنه راهپیمایی صورت گرفت.

مظاهره کننده­ها مانند روزهای گذشته علیه والی شعار داده از حکومت خواستند هرچه عاجل وی را از فاریاب بیرون نماید وبیش از این با احساسات مردم بازی نکند.

درعین حال، میر رحمان رحمانی رییس ولسی جرگه، در نشست امروز این جرگه وضعیت موجود فاریاب را متشنج و نگران کننده خوانده افزود: «آب را در آسیاب دشمن خواهند ریخت و زمینه را برای فعالیت‌های تروریستی مساعد خواهند ساخت.»

موصوف در ادامه در حالیکه می گفت احتمال سقوط ولسوالی‌ها در این ولایت،‌ ارتباط مستقیمی با وضعیت حاکم در این ولایت دارد، علاوه کرد: «بنابر این حکومت و سیاسیونِ دخیل در قضیه فاریاب، باید یک راه حل عاجل برای این ولایت پیدا نمایند. »

این درحالی است که اعتراض کننده ها روز گذشته نام های سه تن از کدرهای فاریاب را، با مارشال دوستم شریک ساختند تا وی از جمله سه تن، یکی را در تفاهم با حکومت به حیث والی جدید تعیین کند.

Views: 45

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر