زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ناتو: ماموریت غیرنظامی ما در افغانستان ادامه می یابد

ناتو: ماموریت غیرنظامی ما در افغانستان ادامه می یابد

author avatar
1 Jun 2021 - 16:37
ناتو: ماموریت غیرنظامی ما در افغانستان ادامه می یابد
author avatar
1 Jun 2021 - 16:37

کابل (پژواک، ١١ جوزا ١٤٠٠): جینز ستولتنبرگ سرمنشی ناتو گفته است که هرچند ماموریت نظامی آنها در افغانستان به پایان می رسد؛ اما ماموریت غیرنظامی آنها برای دوام حمایت و همکاری ادامه می یابد.

وی این اظهارات را در یک کنفرانس خبری یک روز قبل از نشست وزرای دفاع و خارجه ناتو در بروکسل بیان داشت.

قرار است این نشست امروز (۱۱ جوزا) در بروکسل، پایتخت بلجیم برگزار شود که وزیران دفاع و خارجۀ ناتو به گونه آنلاین در آن شرکت خواهند کرد.

سرمنشی ناتو گفت که در این نشست در مورد اجندای نشست بعدی سران ناتو و در رابطه به موضوعات مرتبط افغانستان، عراق و اوکراین بحث و گفتگو صورت خواهد گرفت.

نشست سران ناتو دو هفته بعد، به تاریخ ١٤جون در بروکسل برگزار می شود.

ستولتنبرگ در پاسخ به یک پرسشی گفت که وضعیت امنیتی در افغانستان هنوز هم خوب نیست، تهدیدها و چالش های بیشتر موجود می باشد.

وی افزود که خروج نیروها از افغانستان خطراتی دارد، اما اگر نیروها در آنجا باقی بمانند، خطرات جنگ و تلفات نیز افزایش می یابد.

سرمنشی ناتو گفت که به اساس همین خطرات، آنها تصمیم برگشت از افغانستان گرفتند.

وی گفت: “ما هرگز نمی خواستیم برای همیشه در افغانستان بمانیم.”

ستولتنبرگ افزوده است که گرچه آنها ماموریت نظامی خود را در افغانستان به پایان می رساند؛ اما در بخشهای دیگر کمک و همکاری های خود را با افغانستان افزایش خواهند داد.

به گفتۀ وی، آنها به ماموریت غیرنظامی خود در افغانستان ادامه خوهند داد، تا در بهبود ظرفیت نهادهای امنیتی افغان، کمک انجام دهند.

سرمنشی ناتو گفت که آنها همچنان به همکاری مالی نیروهای افغان نیز ادامه خواهند داد و پلان دارند که برای آنها در خارج از افغانستان اموزش دهند.

به گفته موصوف، برای حضور دوامدار جامعه جهانی در افغانستان، آنها برای امنیت میدان هوایی کابل نیز به همکاری های شان ادامه می دهند.

ستولتنبرگ افزوده است: “افغانها باید مسئولیت امور خود را بالاخره به عهده بگیرند، به دلیل همکاری های سالهای گذشته ما، نیروهای افغان پیشرفت بیشتر کرده، من از آنها خیلی متاثر شده ام، آنها اموزش مسلکی دیده اند.”

Views: 16

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر