زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تکواندوکاران افغان از شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۱ محروم شدند

تکواندوکاران افغان از شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۱ محروم شدند

author avatar
9 Jun 2021 - 15:15
تکواندوکاران افغان از شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۱ محروم شدند
author avatar
9 Jun 2021 - 15:15

کابل (پژواک،۱۹جوزا١٤٠٠): چهار تکواندوکار افغان، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، از اشتراک در رقابت های کسب سهمیۀ مسابقات  بین المللی المپیک ۲۰۲۱ بازماندند.

نثاراحمد بهاوی از تکواندوکاران و عضو پیشین تیم ملی این رشته ورزشی، امروز در نشست خبری در کابل گفت قرار بود که فرزاد منصوری، محسن رضایی، سُمیه غلامی و زهرا میرزایی، جهت اشتراک در مسابقات کسب سهمیۀ مسابقات المپیک، به اردن  سفر کنند.

اما وی افزود که نمونۀ معاینات کرونای هرچهار تن یادشده، مثبت ثابت شده و آنان از اشتراک در این مسابقات در کشور اردن، از سوی فدراسیون جهانی حذف شدند.

وی افزود: «ما به مثابه خانوادۀ تکواندو و جمعی از مدال آوران آسیایی، مدال آوران جهانی، منطقه ای و بین المللی یکجا شدیم تا در قبال فدراسیون یا ورزش که در حال از بین رفتن است....  احساس مسئولیت کنیم.»

بهاوی ضمن انتقاد بر فدراسیون تکواندو گفت: «بازیکنانی که از چهار سال تا حال بدون هیچ نوع امکاناتی تمرین کرده اند و تلاش  نمودند که به بازی های المپیک راه یابند؛ اما بخاطر مدیریت نادرست فدراسیون تکواندو، از این مسابقات بازمانده اند.»

به گفته موصوف،  اگر مدیریت درست وجود می داشت، بازیکنان باید از مرکز و ولایات یک ماه قبل جمع آوری می شدند و حتا اگر مصاب به کرونا هم بودند، تست مثبت شان به منفی تبدیل می شد.

وی اضافه کرد:« سکوت به قدر کافی کردیم هر روز که ما سکوت کردیم، دیدیم که ریشه های تکواندو از بین میرود؛ بناءً ما همگی یکجا شدیم تا فدراسیون تکواندو را دوباره به حالت اولی اش برگردانیم و یک ورزش را که همیش افتخار آفرین بود، در جهان در ردیف هفتم بود در آسیا چهارم بود؛ اما امروز متاسفانه امروز از ردیف ۱۰۰ هم  پریده است، دوباره بنا کنیم.»

بهاوی، خواستار تغییر در رهبری فدراسیون تکواندو شده گفت که باید هرچه زودتر انتخابات جهت تعیین رهبری این فدراسیون برگزار گردد.

در همین حال محمود حیدری عضو پیشین تیم ملی تکواندو، دراین نشست گفت که متاسفانه به دلیل مدیریت نا سالم فدراسیون تکواندو، چهار ورزشکار از اشتراک در مسابقات کسب سهمیه المپیک  در اردن باز ماندند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران جهت اشتراک درهمچو مسابقات از چهار سال قبل آمادگی می گیرند افزود: «متاسفانه فدراسیون تکواندوی افغانستان، دراین مسابقات تدابیر آنچنانی نداشتند، برنامه ریزی نداشتند نه فدراسیون، نه معاونت فنی و نه هم مربی­های شان. متاسفانه تکواندوکاران ما مصاب به کرونا شدند و از این اشتراک حذف گردیدند.»

وی گفت که دلیل حذف اعضای تیم شان، سهل انگاری و بی توجهی فدراسیون تکواندو و المپیک ملی بوده است.

حیدری همچنان از خلافکاری فدراسیون تکواندو یادآور شده گفت برای بازیکنی که ۶۸ کیلو گرام وزن دارد، کارت دعوتی که از سوی المپیک ملی داده شده، به وزن مثبت ۸۰ کیلواست؛ یعنی اگر این ورزشکار بخواهد در یک ماه که برایش زمان داده می شود، ۲۲ کیلو وزن بگیرد، طبیعی است که عوارض جانبی هم در پی خواهد داشت.

اما نجیب الله سکندر رئیس فدراسیون تکواندوی کمیته ملی المپیک، به پژواک گفت که هیچ گونه مشکلی در این رشته وجود ندارد و نشست امروز، از سوی یک تعداد افراد فرصت طلب راه اندازی شده بود.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر